Cytat:
1 No dobra skoro odpięcie wtyczki powoduje Jego zamknięcie to co go zamyka bo zawsze sądziłem że jego przepust regulowany jest silniczkiem krokowym-jak zdejmiemy napięcie to stanie w miejscu w jakim się znajduje
2 czy po zaślepieniu będzie gorzej się nagrzewał -bo piszesz że chłodnica płynu przyjmuje ciepło
3 więc to EGR piszczy po wyłączeniu stacyjki
|
W 2.0 tdci jest sprezyna ktora cofa go do pozycji zamknietej. W 1.6 tez mi sie cofal wiec tez jest pewnie sprezyna.
Bedzie sie gorzej nagrzewal i na zimno chodzi glosniej. Poza tym nawet z kontrolka nie zauwazylem roznicy.
EGR raczej stuka - otwiera sie i zamyka, zeby sie oczyscic.
Generalnie najlepszy sposob na czyszczenie EGR to przejazd dluzszej trasy na srednich obrotach (2000-2300) trzymajac sztywno noge na gazie (bez tempomatu), najlepiej na nizszym biegu. Wtedy EGR sie otwiera i czyste (dokladnie dopalone) spaliny wypalaja i czyszcza go.
"Palujac" robi sie dwie rzeczy - EGR sie nie otwiera podczas przyspieszania, a przy obciazaniu silnika dostaje on za duzo paliwa wzgledem powietrza i stad powstaja "baki" ktore kazdy kojarzy z "oczyszczaniem" sie EGR i wydechu.