Witam dzisiaj jestem po wymianie alternatora używki - model Visteon 1S7T-10300-CD a poprzednio miałem -Visteon 1S7T-10300-BC . Alternator zmieniałem z tego powodu żeby nie bawić się w dopasowywanie sprzęgiełka ,kupiłem używkę z allegro za 150zł wahałem się czy będzie pasować parametrami oryginału, pasuje idealnie bez żadnych przeróbek ,zmiana alternatora trwała 40minut nie wiem którędy ten magik wyciągnął alternator ale nie góra i na pewno nie ściągał nadkola .Wcześniej miałem takie problemy jak niektórzy tu opisują w swoich tematach czyli -falowanie obrotów-samochód sam przyspieszał na skrzyżowaniu lub na rondzie-wibracje od koła pasowego napinacza i rolek nie było słychać diesla tylko wibracje paska-od 5 lat kilka razy pojawiła się sprężynka ,czytałem wasze wątki w rożnych tematach ale tak do końca nikt nie miał pomysłu na te dolegliwości ,a zwłaszcza jak czytałem padające wtryski szlak mię trafiał .Przed wymianą alternatora magik podpoił brykę do komputera gratis żeby się zareklamować .I wyszły takie cuda >> nieprawidłowe działanie<<STEROWNIK SILNIKA LUB ZASILANIE NAPIĘCIEM -KODY BŁĘDÓW : P1664 << DIAGNOZA OGÓLNA KOD USTERKI<< SKUTEK-BRAK MOCY SILNIKA-NIEPRAWIDŁOWY BIEG JAŁOWY-NIEREGULARNY BIEG JAŁOWY (PRZERYWANA PRACA)-ZAKŁÓCENIA ODCZYTU KODU USTEREK .Po wymianie alternatora nie ten samochód wszystkie te dolegliwości co opisałem ustały ,piękna praca diesla, obroty silnika nie falują samochód sam nie przyspiesza na skrzyżowaniu lub rondzie ,wszystkiemu winny był alternator a zwłaszcza jego brak sterowania napięciem .Pozostało sprawdzenie świec żarowych w podgrzewaczu
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=120729 Dodam jeszcze że od dawna miałem problem z falowaniem temperatury cieczy ,wymieniłem wcześniej dwa termostaty i nic nie pomogło dalej to samo aż do dzisiaj ,rano zauważyłem że przy -6 stopni temperatura po przejechaniu 5km zaczęła rosnąć i nie falował wskaźnik temperatury .Myślę że przez wadliwy alternator komputer nie załączał świec żarowych w podgrzewaczu cieczy ,teraz jest ok jak silnik złapie temperaturę wskaźnik temperatury stoi jak wryty .Zaznaczam że nic nie sugeruję stwierdzam tylko fakty jakie nastąpiły po wymianie alternatora ,jeśli się mylę to mój problem i proszę mnie nie krytykować bo nie jestem mechanikiem piszę tylko co zaobserwowałem może komuś to pomoże pozdrawiam .Podaje link z moim problemem
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=53900