View Single Post
Stary 14-02-2011, 10:42   #347
SrebnaStrzała
ford::expert
 
Avatar SrebnaStrzała
 
Zarejestrowany: 30-01-2008
Skąd: Poznań
Model: A7, Mondeo
Silnik: 50TDI, 2.0TDCI
Rocznik: 2018, 2011
Postów: 4,462
Exclamation Sprężynka - trudna diagnoza

Witam
Dziś upływa prawie 115.000km po regeneracji ale od paru dni mam pewien problem
Podczas przyspieszania na 5tce w okolicach 140km/h wywala błąd i auto wchodzi w tryb serwisowy. Normalnie w przypadku padniętych wtrysków są inne objawy a ten błąd zapala się przy 120km/h

Kolejna sprawa, błąd zawsze znika po ponownym odpaleniu auta dlatego trudno sprawdzić co to jest.

Ostatnio mam wrażenie że auto jakby mocniej kopci podczas przyspieszania, ale możliwe że po prostu wydaje mi się bo zabezpieczyłem chłodnice i teraz spaliny mają większą temperaturę co powoduje z pewnością więcej pary przy niskich temperaturach.
Oczywiście wziąłem pod uwagę problem z ropą bo znajomy zatankował na esso i tak jakby od tego czasu zaczął się problem, ale potem już lałem z powrotem sprawdzoną ropę na sprawdzonej stacji, więc jeśli winne by było paliwo to problem powinien zniknąć.

Kolejna możliwość to problem z powerboxem i to by pasowało do jednego z zbiorczych przypadków w temacie o wtryskach.

Mam jeszcze jedno dziwne odczucie jakby auto miało mniejszy skok mocy przy około 2200 obrotach, ale turbo to raczej być nie może bo sprawdzałem i ciśnienie trzyma tak jak powinno a nic nie hałasuje, nie świszczy aby można szukać usterki.

Pytanie czy box mógł się tak po prostu rozregulować, nagle?

Druga opcja która wydaje mi się mało wiarygodna to czy możliwe że silnik bądź pompa dokańcza żywota i stąd ta nie możność?
Mam przejechane 210000km ale jak już wielokrotnie się wypowiadałem silnik jest w doskonałym stanie zarówno jeśli chodzi o kompresję jak i hamownię z tym że test miał miejsce 1000km temu.
SrebnaStrzała jest offline   Odpowiedź z Cytatem