View Single Post
Stary 27-05-2011, 12:44   #1
Kubus88
ford::average
 
Zarejestrowany: 17-08-2010
Skąd: okolice Radomia
Model: H. Accord & Jaguar XJ6
Silnik: 2.2 & 3.2
Rocznik: 1992 & 1996
Postów: 158
Domyślnie Zamiana wtrysku na układ gaźnikowy.

Witam.

Moje pytanie jest następujące: czy jest sens zmieniać układ wtryskowy na gaźnikowy? Chodzi mi nie tylko o przyrost mocy w który wątpię ale o uproszczenie konstrukcji... Mam tu na myśli ESCORTA na wtrysku KE-JETRONIC który niestety posiada sondę lambda, moduł zapłonowy, katalizator, dwa komputerki na podszybiu i masę kabelków, podciśnień itp.

Pomysł ten przyszedł mi do głowy ze względu na którąś już z kolei awarie układu zapłonowego, które jak dla mnie są ciężkie do usunięcia a mechanicy licząc mnie za naprawę "krzyczą" takie sumy, że nogi mi się uginają. A najważniejsze, szlag mnie trafia jak stoję na poboczu z otwartą maską... ...pół biedy na poboczu, ostatnio zgasł mi na przejeździe kolejowym.

Co do wzrostu mocy w przypadku przeróbki na gaźnik z pierwszych xr-ów z początku lat 80-ych to w to nie wierzę, ale słyszałem, że można z pozytywnym skutkiem pogrzebać i zamontować np. motocyklowe gaźniki.

Najważniejsze: 1.Jakie koszta? 2.Czy jest sens? 3.Ile zabawy? 4.Czy to znacznie uprości konstrukcje i wyeliminuje część usterek, które już były i tych, które mnie czekają?

Moja ostatnia i aktualna awaria:
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=131493
Kubus88 jest offline   Odpowiedź z Cytatem