View Single Post
Stary 13-07-2011, 20:48   #18
ford_user
ford::average
 
Zarejestrowany: 05-01-2010
Model: Focus MK2
Silnik: 1,6 TDCI
Rocznik: 2005
Postów: 103
Domyślnie Odp: Metaliczny dzwięk pracy silnika przy włączonej klimie

Cytat:
Napisał pinez Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
kontaktowałem się z mechanikiem jego domniemania są następujące:
po włączeniu klimy następuje dużo większe zużycie prądu i alternator daje za go mało, co obciąża pompę wspomagania, która wydaje te dźwięki
po zdjęciu paska ze sprężarki alternator również nie działa więc pompa zachowuje się analogicznie
ale to jego widzimisie nie poparte faktami
rada mechanika: jeździć aż się nie nasili - łatwiej będzie to zdiagnozować
Co ma elektryczna pompa wspomagania z klimatyzacją? To jakaś bzdura moim zdaniem. Skoro mechanik zdjął pasek, a terkotanie nadal jest z okolic wału, klimatyzacji i alternatora to moim zdaniem masz już mocno wyrobione koło pasowe wału, które tłucze nawet bez naprężenia paskiem. A po prostu metaliczne terkotanie wzmaga się jeszcze bardziej gdy masz załozony pasek wieloklinowy i dodatkowo dochodzą opory, które stawia sprężarka. Dziwię, że mechanik od razu nie sprawdził u ciebie stanu elementów koła pasowego wału.
Sam to przerabiałem w moim focusie, standardowy problem w tych rocznikach, nie jesteś pierwszy i nie ostatni. Nowe koła pasowe są już lepiej wykonane (widocznie producent zauważył w pewnym momencie feler), mniejsze ryzyko wybicia gumowej przekładki w krótkim czasie.
ford_user jest offline   Odpowiedź z Cytatem