Cytat:
kontaktowałem się z mechanikiem jego domniemania są następujące:
po włączeniu klimy następuje dużo większe zużycie prądu i alternator daje za go mało, co obciąża pompę wspomagania, która wydaje te dźwięki
po zdjęciu paska ze sprężarki alternator również nie działa więc pompa zachowuje się analogicznie
ale to jego widzimisie nie poparte faktami
rada mechanika: jeździć aż się nie nasili - łatwiej będzie to zdiagnozować
|
Co ma elektryczna pompa wspomagania z klimatyzacją? To jakaś bzdura moim zdaniem. Skoro mechanik zdjął pasek, a terkotanie nadal jest z okolic wału, klimatyzacji i alternatora to moim zdaniem masz już mocno wyrobione koło pasowe wału, które tłucze nawet bez naprężenia paskiem. A po prostu metaliczne terkotanie wzmaga się jeszcze bardziej gdy masz załozony pasek wieloklinowy i dodatkowo dochodzą opory, które stawia sprężarka. Dziwię, że mechanik od razu nie sprawdził u ciebie stanu elementów koła pasowego wału.
Sam to przerabiałem w moim focusie, standardowy problem w tych rocznikach, nie jesteś pierwszy i nie ostatni. Nowe koła pasowe są już lepiej wykonane (widocznie producent zauważył w pewnym momencie feler), mniejsze ryzyko wybicia gumowej przekładki w krótkim czasie.