Temat: [C-MAX 2003-2007] Światła dzienne w naszych autach
View Single Post
Stary 16-07-2011, 18:14   #232
wrzoch
ford::expert
 
Imię: Ł
Zarejestrowany: 05-09-2009
Skąd: Krk
Model: Kuga Mk3
Silnik: 2.5 FHEV AWD
Rocznik: 2023
Postów: 2,685
Domyślnie Odp: Światła dzienne w naszych autach

Cytat:
Napisał Zvirek Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Dla mnie prawdziwe jest to, co usłyszałem na studiach na polibudzie, a nie wyczytałem z artykułu nie wiadomo czyjego.
Co do wykresu to jest on prawdziwy, ale dla zwykłej żarówki, a nie halogenowej. Poza tym zwróć uwagę, że to strona sklepu, więc im nie za bardzo po drodze z faktami...
Pomyśl jeszcze raz. Jakie jest napięcie znamionowe żarówki? Hmm ... 12V? Czyli przy takim napięciu żarówka powinna posiadać optymalne warunki pracy i żaden wolfram nie powinien się osadzać na dnie bańki.

Teraz nie wiem czy kiedyś miałeś miernik w ręce, ale zachęcam do sprawdzenia jakie napięcie będziesz miał na akumulatorze przy pracującym silniku, kiedy działa alternator - w granicach 14V czyli wyższe niż "optymalne" o jakieś 15-20%. Optymalne warunki pracy żarówki - NIE. Przy zastosowaniu kabla oporowego napięcie zatem spadnie, ale z tego co mierzyłem to spadek na kablu był poniżej 2V (1,5 o ile dobrze pamiętam), czyli nadal masz powyżej 12V.

a) Czyli nadal nie masz racji Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
b) Rozwiązanie z kablem wydłuża żywotność żarówki halogenowej
c) Wykres ze wspomnianej strony dotyczył żarówek halogenowych
__________________
Jak mogę, to pomogę

Kontakt: wrzoch(at)gmail.com
wrzoch jest offline   Odpowiedź z Cytatem