Przewody paliwowe - zapowietrzanie układu - wymiana
Witam,
Problem z zapowietrzaniem układu paliwa był już niejednokrotnie poruszany. Pytanie dotyczy przewodu paliwa zaznaczonego numerem "1" na załączonych zdjęciach. Przewód poprowadzony jest z punktu A (szybkozłączka na filtrze paliwa) do punktu B (trójnik).
Oryginalnie przewód ma oznaczenie 10x1 (średnica wewnętrzna 8mm), jest wykonany z twardego materiału, który na ciepło zaciśnięty jest na szybkozłączce A oraz trójniku B.
Doraźnie miejsce przetarcia się przewodu zostało zalepione Poxiliną i chwilowo jest wszystko ok. Aczkolwiek przed zimą chciałbym ten przewód wymienić na całym odcinku między punktem A i B. Problem tylko w tym, że nie wiem jaki typ przewodu zastosować, jakie powinien spełniać wymagania i czy koniecznie musi być odporny na wysokie ciśnienie. Zakupiłem dwa rodzaje przewodów (pokazane na zdjęciu). Przewód niebieski, na którym napisano, że jest przeznaczony do paliwa i oleju, natomiast przewód czarny wykonany z materiału NBR zbrojony wewnątrz siateczką też przeznaczony jest do paliwa i oleju. Osobiście byłbym za tym, żeby użyć przewodu czarnego, jednak jego średnica zewnętrzna 14mm jest za duża i byłby problem z poprowadzeniem przewodu pod obudową filtra powietrza. Co do przewodu niebieskiego mam wątpliwości, czy jest on odporny na wysoką temperaturę. Na przewodzie niebieskim nie ma też informacji czy można go stosować w układach wysokiego ciśnienia, jeśli takowe tam występuje.
Być może któryś z kolegów spotkał się z tym problemem i podpowie, jaki przewód najlepiej zastosować. Jest to odcinek ok. 60 cm, więc cena przewodu nie robi różnicy. Proszę o jakieś wskazówki odnośnie doboru przewodu. Chciałbym zastosować przewód, który miałby średnicę wew. 8 mm (tak jak w oryginale), a średnica zewnętrzna nie może być większa niż 11mm. Dodatkowo przewód ten musi być w miarę elastyczny, ponieważ będzie wygięty w kilku miejscach o kąt 90 st.
__________________
Pozdrowienia
Maciek
FORD FOCUS 1.6 TDCi 95KM 2011r.
Ostatnio edytowane przez 1maciej ; 30-09-2011 o 16:15
|