View Single Post
Stary 01-12-2011, 12:41   #6
MAG
ford::expert
 
Imię: Maciek
Zarejestrowany: 06-04-2004
Skąd: Gdańsk / Kristianstad
Model: Focus Mk3 kombi ST / S-Max Mk1 Titanium S
Silnik: 2,0 Ecoboost 250KM / 2,0 EcoBoost 223KM/324Nm
Rocznik: 2013 / 2012
Postów: 3,012
Domyślnie Odp: dziwne "szarpania" i telepanie przy 2tys obr

Cytat:
Napisał RafałB Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Jeżeli przed zmianą opon tego nie było...to ja bym szukał problemu tylko w nich.
Gdyby to koła były winne, to efekt wystepowałby zawsze przy tej samej samej prędkości, a nie przy różnych prędkościach i zawsze tym samym zakresie obrotów silnika na poszczególnych biegach.

To jest ewidentnie problem dotyczący układu przeniesienia napedu - tylko co go powoduje?
- konczace sie sprzegło/docisk/dwumasa???
- półoski/przeguby?
- cos jeszcze innego?

Teoretycznie najsensowniejszym wydaje się "obciążenie" tym problemem dwumasy, bo w trakcie przyspieszania najbardziej obciązony jest własnie układ sprzegła - szczególnie że te efekty wystepują przy obrotach maxymalnego momentu obrotowego i szczególnie nasilone są w trakcie dynamicznego przyspieszania - odpuszczenie gazu likwiduje od razu "trzesiawkę"
__________________
Moje Fordy: 2xTaunus, Sierra, Fiesta Mk5, 3xEscort Mk7, Escort RS2000, Mondeo Mk1 V6, MK2 ST200, Mk3 ST220, S-Max 2,0TDCI, S-Max 2,5T, Focus ST Mk2, Kuga 1,5EB, Fiesta Mk7, S-Max Mk2 Bi-TDCI, Focus ST MK2 FL, S-Max Mk1 FL 2,0d, Focus Mk3 ST kombi, S-Max 2,0 EcoBooST
MAG jest offline   Odpowiedź z Cytatem