Cytat:
Czyli że nie ma różnicy w sofcie zaszytym w piecyku jeśli jest uruchomiony przez sygnał z czujnika temperatury czy też przez normalny sygnał z zegara?
Pozdrawiam
|
Ja mam swoj uruchamiany przez mostek zwarcia czujnika temperatury(-/+5'C).
Odnosnie sygnalu z alternatora to podobnie mam mostek,jesli chodzi o prace pieca bez zapalonego auta.
Cytat:
Panowie ,wymieniłem dogrzewacz na inny (wcześniejszy strasznie dymił wiem ,że chodziło o świece i sitko lecz nie było możliwości się tam dostać bez uszkodzeń) przed wymianą wszystko chodziło O.K oprucz wspomnianego dymu. Teraz na innym piecu w ogóle się nie załącza. Gdzie szukać błędu? Czy potrzeba podłączyć pod kompa, czy odpowietrzyć układ...?
|
Jesli piec nie zrobil nawet startu wiec zapewne cos z polaczeniem obwodu elektrycznego cos nie tak.Lub uszkodzony sterownik.
Start pieca i pompka powinna zagadac.Sprawdz czy z polaczeniem elektrycznym wszysko ok,bo to podpadajace ze zero odzewu.
Cytat:
Witam wszystkich forumowiczów. Niedawno dowiedziałem się, że i u mnie występuje dogrzewacz. Niestety nie działa. Znaleźć fachowca od dogrzewaczy w mojej okolicy graniczy z cudem. Miałem zrobioną diagnozę przez faceta, który pracuje w fordzie. On niestety nie naprawia dogrzewaczy. Wystąpiły trzy błędy:
1. Brak zasilania zacisk 30
2. Brak zasilania zacisk 15
3. Podgrzewacz elektryczny-uszkodzenie, usterka statyczna.
Czy mógłbym liczyć na pomoc w objaśnieniu tych błędów?
Dodam, że błędy zapisałem w takiej formie jakie mi podał ten diagnosta.
Z góry dziękuję za pomoc.
|
Nie wiem czy o to ci chodzi ale jesli chodzi o :
odp.p.1) to brak głównego zasilania piecyka co zapewne idzie przez bezpiecznik
odp.p.2) to brak plusa po włączonym zapłonie (przekręcony kluczyk) bynajmniej tak sie na schematach oznacza '+15' Lecz nie mam pewnosci czy o to chodzi w twoim przypadku. Moze chodzi o sterowanie zegara gdyz tam tez jest potrzebny 'plus po stacyjce'.
odp.p3) nie podpowiem ,nie znam sie.Ale napraw te dwa pierwsze i zobaczymy.
Wklejam podlacznie pieca abys mial wszystko razem:
styk 1 zasilanie (+) zawsze musi być podłączone symbol 30
styk 2 zasilanie (-) jak wyżej symbol 31
styk 3 do pompy paliwa (-), tylko D3W, dla D4WZ i D5WZ nie podłączone,
pompkę paliwa podłączamy do (-) auta
styk 4 pompka paliwa we wszystkich dogrzewaczach
styk 5 diagnoza
styk 6 do wyłącznika temperatury
styk 7 do D+ alternatora, jest tam +12, jeśli silnik pracuje (ładuje alternator)
stk 8 nie podłączony
warunkiem odpalenia pieca jest zasilanie, czyli (+) na 1, (-) na 2
podłączona pompka paliwa, oraz (+) na 6 i na (7)
i powinno hulać...