View Single Post
Stary 26-01-2012, 22:58   #2257
Stefano
ford::expert
 
Avatar Stefano
 
Imię: Janusz
Zarejestrowany: 20-02-2005
Skąd: Stalowa Wola
Model: VW Sharan
Silnik: 1,9 TDI, AUY, 115 PS
Rocznik: 2001
Postów: 2,688
Domyślnie Odp: Dogrzewacz - kompendium wiedzy

Cytat:
Napisał kzydzik Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Witam
Panowie potrzebuje waszych sugestii .Przestudiowałem temat i widzę ze jest tutaj paru "magików " którzy znają temat na wylot .Od roku jestem posiadaczem galaxy 1.9 tdi w wersji z ogrzewaczem postojowym. Na początku wszystko było super dogrzewacz chodził nie dymił ,normalnie bajka. Niestety podczas tegorocznych wakacji "umarł" mi akumulator i awaryjnie posiłkowałem się tym od dogrzewacza .Jeżdziłem bez tego akumlatora jakies dwa tygodnie . Przed zimą zorientowałem się że nie mogę połączyć się vag-iem z modułem dogrzewacza . po właczeniu słychac tylko klik przekaznika nie startuje pompka paliwa ani wentylator. Podejrzewam ze umarł sterownik .Wymontowałem urządzenie z samochodu jest to ebesprecher w wersji D5WS. i teraz moje pytanie jak ostatecznie sprawdzić czy ten nieszczesny sterownik padł czy jest ta jakis inny kłopot .Aha oględziny wtyczki ujawniły przetarcie izolacji na brązowym plusie i zielonym kabelku sygnałowym usuniete , niestety bez zmian jesli chodzi o prace urządzenia .
Ma ktoś jakiś pomysł ?
Jeszcze raz posprawdzaj kable przy kostce, pociągnij delikatnie za każdy z nich, izolacja na nim będzie ok, a w srodku żyła moze byc przegnita. Czy masz zasilanie 12 V pomiędzy pinami 1 i 2 na gniazdku pieca i czy po właczeniu postojówkim czyli po kliknięciu przekaźnika pojawia sie +12 V na pinie 6 lub 7, jesli już to napiecie tam jest, to wtedy diagnozuj.
Pisz jakie błędy ma piec.

Cytat:
Napisał szaranek Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Witam wszystkich,
Sharan 1,9 tdi silnik ASZ 130 km i do tego nieszczęsny D5FZ. Przestał chodzić ok 2 tyg temu, zbiegło się to z wymianą akumulatora i termostatu. Dzisiaj rano został sprawdzony VAGiem i pokazał się błąd przegrzania. Po skasowaniu eber się uruchomił i jak na razie działa. Pompka na podszybiu sprawdzona - działa, jest bezszczotkowa więc raczej bym jej nie podejrzewał o zawieszenie się i doprowadzenie do przegrzania. Czy wymiana akumulatora mogła spowodować jakiś błąd (na zasadzie poszedł silny impuls elektryczny) i zablokowanie się sterownika? Bo chyba termostat nie mógł tego spowodować - wymieniłem bo nie trzymał, co się objawiało ciepłą rurką doprowadzającą płyn chłodniczy do chłodnicy na nierozgrzanym silniku oraz pracą dogrzewacza długo po rozgrzaniu się silnika. Ja osobiście stawiałbym na wariujący sterownik. Czy macie jakieś sugestie?

Jest chwilę po 22, zaparkowałem samochód, na zewnątrz -8 a eberek milczy. Zatem skasowanie błędu wystarczyło na chwilę. A więc jeśli nie pompka to albo sterownik (na to stawiam) a może czujnik temperatury? Pomocy!!!
Sądze, ze sterownik kaput. Ale sprawdź dla pewnosci też czujnik, wypnij i omomierz. Powinien byc zwary przy takiej temperaturze.

Pozdrawiam.

Ostatnio edytowane przez Stefano ; 26-01-2012 o 23:08
Stefano jest offline   Odpowiedź z Cytatem