View Single Post
Stary 05-02-2012, 18:31   #1
berater
ford::specialist
 
Avatar berater
 
Zarejestrowany: 08-03-2006
Skąd: Piaseczno
Model: był MDO MKIV GHIA X KOMBI, kilka innych po drodze, jest VW TOUAREG
Silnik: był 2,0 TDCI, jest 3.0 TDI
Rocznik: był 2009/2010, jest 2013
Postów: 682
Domyślnie [Mdo mk4]Twarda praca silnika po rozruchu na mrozie

Proszę o komentarz i rady w poniższych sytuacjach (Mdo mk4 2,0 TDCI):
1. Temp zewnętrzna minus 5 stopni.
Na ułamek sekundy, bezpośrednio po odpaleniu słychać twardą metaliczną pracę silnika (tak jakby brakowało oleju).
2. Temp od minus 10 do minus 15.
Objawy powyższe trwają kilka sekund.
3. Temp od minus 15 do minus 20.
Objawy trwają kilkanaście sekund. Dochodzi do tego lekkie falowanie wolnych obrotów na biegu jałowym.

Jest sporo tematów z Mdo mk3 w bardziej zaawansowanym wieku. Podobnych tematów dla Mdo mk4 z tak małym nalotem nie znalazłem.
O ile przy poprzednim mk3 TDCI uznawałem to za normę (kilkuletni samochód, trochę nalatane itd), to nie mogę pogodzić się z podobną sytuacją w stosunkowo świeżym Mdo mk4 po 32.000 km.

Ciekawy jestem Waszych obserwacji przy podobnie małym przebiegu.
Czy to problem z układem wtryskowym czy raczej z układem smarowania (jeżdżę na fordowskim syntetyku) ?
Czy się czepiam ? Czy molestować gwaranta ? Czy też polubić sytuację jako normalną ?
__________________
§23

Ostatnio edytowane przez berater ; 05-02-2012 o 19:47 Powód: Uzupełnienie tytułu
berater jest offline   Odpowiedź z Cytatem