Odp: EGR w 1.6 TDCI (sterowany elektrycznie) wymontowanie, czyszczenie
Witam panowie kupiłem foke 1,6 tdci 90 km i zauważyłem iż lekko szarpnie motorkiem przy ok 1800 obr jak jest zimny podczas jazdy, oraz zdarzyło mu się pyrknąć na wolnych...
Zastosowałęm się od jazdy 2000 obr przez 20-30 km i trochę to pomogło + dodatkowo jak było -25 dolałem klenfloo do diesla z formułą czyszczenia wtrysków.
Problem szarpania na wolnych ustąpił prawie całkowicie, szarpania na zimnym przy ok 1800 - 2000 obr prawie się nie zdarza, dodam że egr fizycznie nie wyjmowałem i nie czyściełm.
Autko odpalało od strzału na zimnym, przez 2-3 sekundy lekko chodzi nierówno ale to ponoć norma. Co ciekawe to auto nie dymi na biało, nie puszcza bąków na czarno po wdepnięciu do dechy nie przykopca. Rura wydechowa czysta prawie bez sadzy. Jedyny dym który widzę to po odpaleniu lekki czarno niebieskawo biały dym z rury po 1-2 sekundach od zapalenia i nic więcej, jak zimno jest to jedynie przez jakiś czas widać po prostu parę wodną.
Jeżdzę jeszcze 308 1,6 hdi i też odpalając przez 2-3 sekundy chodzi nie równo oczywiście zakopci podobnie jak FF potem jest już ok.
Nie wiem czy wyjmować tego egr i czyścić lub założyc pewny używany (mogę mieć za ok 400 pln EGR z auta o przepiegu max 5000 km)
Jedno co mnie ciekawi to to iż koleś zajmujący się zabawą z EGR-mi powiedział mi że jak mam egr z numerem np: 9672..... to 3 ostatnie cyfry muszą się zgadzać by normalnie chodził z moim aucie tzn 96.......780 taki mam to nie mogę podstawić z nr 96....280 lub 480 bo nie będzie poprawnie działał i będzie wywalał błąd a wy tak macie. Jeśli zastosuję inny niż mam czyli np z nr 280 obowiązkowo ids-em autoadaptacja lub przypisanie nowego zaworu i powinno wam skasować wszystkie błędy i problemy.
Piszę bo jestem przed czyszczeniem ale pytałem i coś takiego uzyskałem. oczywiście miałem, stare błedy z egr w kompie nieaktywne, np zacięcie w pozycji otwartej, błąd spalin itd skasowałem i muszę sprawdzić czy nie ma ich ponownie. Otóż po skasowaniu mam coś co opisuje poniżej:
Może ktoś z was po skasowaniu błedów ma taki kłopot jak ja a mianowicie jak wdepne w deche to auto nie rozwija równo mocy ma delikatne zdławienie powera. Od wolnych ciagnie do końca od ok 3000 obr nie ma już tego delikatnego zdławienia które pojawia się od 1800-do ok 2800 obr - tak jakby ktoś na ułamek sekundy dosłownie odpuścił gaz.........
Przyczyna wg was? Wyczytałem na forum że zapewne to egr dając w palnik zamyka się by silnik mógł oddychać tlenem i albo nie zamyka się do końca albo za wolno się to dzieje i stąd te lekkie zadławienia w rozwijaniu mocy lub elektronika podaje nie takie wartości do czujnika ciśnienia czy turbiny i stąd taki lekki objaw.
Nie jest to wina turbiny ani przepływki sprawdzone i wyczyszczone co trzeba, może któryś z sensorków przy przepustnicy będzie zasyfiony oparami oleju musze to rozebrac i sprawdzić.. Sory że tyle naklepałem ale mam ten sam motor w 308 1,6 hdi lata po trasach przebiegi podobne i nic się nie dzieje, w tdci drobne mankamenty się pojawiły.
PS: Koledzy z peugeota podpowiedzieli mi że od kiedy stosują do tych silników olej total 5w30 low saps (ineo ecs) to skonczyły się im probelmy z zacinającymi się i psującymi egr-ami, może tu jest połowa sukcesu?
proszę o opinie
Ostatnio edytowane przez tomii1 ; 26-02-2012 o 20:15
|