View Single Post
Stary 20-04-2012, 14:34   #1
Kamikaze75
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 20-04-2012
Model: Focus
Silnik: 1.6 TDCi
Rocznik: 2006
Postów: 4
Domyślnie Dławienie silnika powyżej 140 km/h

Witam,
Mam Focusa Kombi 1.6 TDCi rocznik 2006 przejechane ponad 180 tys km. Z grubszych rzeczy to miał regenrowaną turbinę przy około 150 tys oraz niedawno wymieniony czujnik paliwa listy wtryskowej. Sprawa o którą pytam dzieje się od ponad pół roku.
Przy rozpędzeniu się powyżej 140 km/h czyli obrotach około 2800 rpm na płaskim odcinku i 130 km/h pod górę, potem po "odpuszeczeniu" gazu i ponownym jego naciśnięciu następuje falowanie silnika tzn. trzymam pedał gazy w jednym położeniu auto dostaje jakby czkawki. Wygląda to tak jakby silnik dostawał paliwo na sekundę, a w następnej następowało odcięcie, po chwili gaz, po kolejnej odcięcie- cały czas trzymam pedał w jednym położeniu. Objawy są mniej odczuwalne (ale nie giną) przy obrotach 1500-2000rpm. Objaw ginie jak się zatrzymam i wyłącze silnik oraz ruszę na nowo. Dodatkowo dziwi mnie to że mimo niskich temperatur oraz braku postoju w korku pracuje wentylator chłodnicy. Zauważyłem że wentylator lubi się też tak zachować przy krótkiej jeździe po mieście i temperaturach do 10 stopni. Nie wiem czy ma to związek z dławieniem, ale zawsze występuje przy "czkawce".
Proszę o podzielenie się Waszymi doświadczeniami oraz informację o sprawdzonym fachowu z okolic Katowic i Tychów. Dziękuje.
Kamikaze75 jest offline   Odpowiedź z Cytatem