Temat: [C-MAX 2003-2007] Światła dzienne w naszych autach
View Single Post
Stary 11-07-2012, 11:48   #307
tedi_k
FCP member
 
Avatar tedi_k
 
Imię: Tadeusz
Zarejestrowany: 04-11-2011
Skąd: Katowice
Model: Mitsubishi Outlander PHEV, C-max Energi (USA) PHEV
Silnik: 2.4 PB, 2.0 PB wolnossące cykl Atkinsona - hybryda plug-in
Rocznik: 2019, 2016
Postów: 17,698
Domyślnie Odp: Światła dzienne w naszych autach

Cytat:
Napisał paablod Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Mam, mam. Nawet znajomość rosyjskiego się bardzo przydała Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Same schematy są po angielsku przecieżGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Jeśli masz schematy, to nie kombinuj, przetnij sygnał kontrolki p-mgielnych pomiędzy GEMem a zegarami i w to miejsce wypracuj sobie taki sygnał ze swoich DLRów.
Proste i bezpieczne. Jeśli potrzebny będzie jakiś przekaźnik - to trudno. Lepiej zrobić to "normalnie" niż "na skróty" i wymieniać potem GEMa, zegary albo i cały samochód po niewielkim pożarzeGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Co do potrzebnego kabelka - trzeba go skądziś wziąćGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. - i tyle...

Powodzenia!

SPROSTOWANIE (po dłuższej chwili Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.):
Po zerknięciu na schemat (str. 54 schematów FFII przedliftowego 2004) stwierdzam, że się pomyliłem - światła przeciwmgielne nie mają nic wspólnego z GEMem. Sygnał do kontrolki świateł przeciwmgielnych wypracowuje włącznik świateł. Z włącznika sygnały dotyczące świateł p.mgielnych nie idą na GEM tylko wprost na żarówki oraz na odpowiednie kontrolki. Możesz więc śmiało podłączać tak jak zamierzałeś - +12V z zasilania DLRów do tego przewodu z włącznika. Do tego możesz to zrobić za pomocą przewodu zasilania przednich przeciwmgielnych (zielono-białego - GN-WH na schematach) - czyli tego, który nie ma przejścia do masy . Będzie dobrze działało (kontrolka przednich p.mgielnych będzie wskazywała włączenie DLRów), jeśli we włączniku odłączysz przewód sterowania przednimi p.mgielnymi (pin 3 złączki C320 - wiązki włącznika). A więc nie jest potrzebny dodatkowy przewód!
Sorki za wprowadzenie odrobiny niepewności - choć taka wątpliwość daje asumpt do dodatkowego sprawdzenia koncepcji - a takiego sprawdzania nigdy za wiele!
__________________
------------------------------------------------------------------------------------------------
Nadal tu jestem - choć jeżdżę Mitsubishi Outlander PHEV 4x4 2019 224KM

Ostatnio edytowane przez tedi_k ; 11-07-2012 o 23:26
tedi_k jest offline   Odpowiedź z Cytatem