Temat: [1,8 D i TD] warto webasto na zimę?
View Single Post
Stary 28-08-2012, 22:01   #17
wojtekjanus
FORD|AUTHORIZED
 
Avatar wojtekjanus
 
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 14,079
Domyślnie Odp: warto webasto na zimę?

Cytat:
Napisał ministerq Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
30-31 bar na cylinder w tym silniku to słabe ciśnienie sprężania?
No... bardzo dobre i właśnie w poście chwalę za to mój silnik...
Cytat:
Napisał ministerq Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Ja myślę że oczywiście sprężanie ma tu dużo do powiedzenia, ale nie byłbym taki pewien że odpowiada za większość problemów z odpalaniem tych silników zimą.
Nie chcę już przedstawiać - kolejny raz - rzeczy oczywistych jako prawdę objawioną. Ale kiedy przychodzi zima z mrozami - Forum zamienia się w konfesjonał jęczących i płaczących userów - którzy wykonują setki ruchów i wyrzucają kasę w błoto - a auto nadal nie pali. I żaden za żadne skarby nie pojedzie na pomiar ciśnienia sprężania. A to kosztuje 100-150 zł i mówi wszystko o stanie silnika diesla...
A sprawa jest prosta: diesel musi sprężyć tak powietrze w cylindrze, aby osiągnęło temperaturę zapłonu paliwa - czyli ok. 400 st.C. Nie ma sprężu - nie ma zapłonu. Koniec, kropka. Można mu elektrownie atomową podłaczyc do rozrusznika i świec - po mroźnej nocy nie odpali. Wszystkie takie ruchy są wtórne - punktem wyjścia do postawienia diagnozy przy stałych kłopotach z odpaleniem na mrozie jest zawsze pomiar ciśnienia sprężania.

Ale co ja tam wiem - stary jestem, to głupi...
__________________
Zgredzik

Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 28-08-2012 o 22:10
wojtekjanus jest offline   Odpowiedź z Cytatem