View Single Post
Stary 06-09-2012, 15:45   #16
lukas_ko
ford::specialist
 
Avatar lukas_ko
 
Zarejestrowany: 17-05-2007
Skąd: Lubuskie
Model: Jest ich kilka
Silnik: Od 1.3; 2.0TDCI 2.2TDCI;2.4TDCI, 4.0V6
Rocznik: Są różne
Postów: 657
Domyślnie Odp: Klimatyzacja wyłącza się przy dynamicznej jeździe, postoju i wyższej temperaturz

Cytat:
Napisał mjprzem Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
To jest akurat nieprawda.
przedewszystkim cisnienie w ukladzie nie wzrasta gwaltownie po przebiciu natomiast spada gwaltownie przy braku czynnika-dlatego doladowanie wiekszej ilosci czynnika niema bardzo znacznego wplywu na uklad natomiast jego niedobor ma. Przy problemach z wydajnoscia sprezarki dobicie wiekszej ilosci czynnika pomaga...natomiast jezeli sprezarka jest w dobrym stanie to niezrobi to wiekszego znaczenia.
A co do ilosci to wszystko zalezy od przypadku i ukladu..oraz nawet od ilosci oleju w ukladzie bo to nalezy kazda klimatyzacje indywidualnie rozpatrywac, a niestety jak niemamy samochodu od nowosci to NIKT nie wie ile tego oleju jest w srodku.
Kolego "mjprzem" powiem tak może tobie tak się zdarzyło że jak dobiłeś czynnika chłodzącego to ciśnienie nie wzrasta ale w moim przypadku zawsze tak było i nigdy dobicie gazu nie polepszyło działania układu klimy. Ponieważ zawsze stałem koło agregatu który nabijał klimę i widziałem na zegarach jak się zachowuje ciśnienie w układzie klimy w zależności od temperatury otoczenia i ilości czynnika chłodzącego a w wielu różnych przypadkach jakie mnie spotkały zawsze było tak, że dodanie czynnika chłodzącego powodowało zwiększenie ciśnienia w układzie klimatyzacji (ale nie było to jakieś duże zwiększenie bo było to o 1-3 bar więcej niż normalnie) i dodatkowo gorsze chłodzenie wewnątrz kabiny. I mówię to z praktyki bo mam obecnie pięć różnych aut z logo forda na stanie każdy ma klimę i w każdym tak było ponieważ dużo robimy km rocznie przez co, co roku muszę w jakimś samochodzie coś z klimą grzebać bo zawsze w którymś coś z układu klimy nie działa.

Dodatkowo mam kilka maszyn ciągników rolniczych oraz kombajn zbożowy gdzie są klimatyzacje manualne (zwykłe) i zaawansowane klimatroniki i tam jest dokładnie tak samo jak w samochodach zawsze jest ta sama przyczyna awarii a najczęściej to:
-brudne chłodnice,
-wentylator niesprawny,
-któryś z czujników ciśnienia szwankuje,
-sprzęgło kompresora się rozleciało,
-łożysko kompresora się rozleciało,
-przetarta gdzieś rurka w układzie klimatyzacji i wyciek gazu
-spalony bezpiecznik klimy
-niesprawny zaworek w rurce - wyciek gazu

Pozdrawiam
__________________
Hm

Ostatnio edytowane przez lukas_ko ; 06-09-2012 o 15:50
lukas_ko jest offline   Odpowiedź z Cytatem