Temat: [1,8 D i TD] nie chce rano odpalić
View Single Post
Stary 04-11-2012, 21:46   #20
bongo
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 29-12-2009
Skąd: małopolska
Model: escort mkVII Ghia
Silnik: 1,8 td 70KM
Rocznik: 97
Postów: 755
Domyślnie Odp: nie chce rano odpalić

Cytat:
Napisał peterpz Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
bongo, fajne foto. No właśnie - jeśli świece są dłuższe od zalecanych przez producenta to jej główka staje na drodze wtryskiwanego paliwa... Oczywiście krótsze niż trzeba to jeszcze gorsza sprawa...
Dięki peterpz. Ogólnie to wkejam ten obrazek już chyba z 10-ty razGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Zawsze łatwiej oblukać obrazek i wiedzieć o co chodzi niż sobie wyobrażać niewiadomo coGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Jak chodzi o dłuższe świce, to wiem, że bardzo pomagają. Czy tak bardzo przeszkadzają... Ciężko powiedzieć. Jednak wydaje mi się, że i tak dużo problemów i przeszkód do pokonania ma paliwo podczas suwu ssania, aby trafić z komory wirowej do cylindra, że dłuższe świece nie powinny mieć aż tak dużego znaczenia. Fakt faktem lepiej odpalić i jechać niż nie odpalić i nie jechać (z regóły towarzysza temu jeszcze przekleństwaGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.)
Chodzą też opinie, że dobrym sposobem jest zastosowanie jeszcze dłuższych świec (takich od np. Opla) z żarnikiem 24mm.
ALE! Tak, czy siak świece w silnikach 1,8TD należy grzać na dwa razy. Testowałem kilka rodzajów świec (organoleptycznie - przykładając do aku i mierząc czas) i musze powiedzieć, że dopiero powyżej 12 sekund nagrzewają się na tyle, żeby świecić i grać w miare równomiernie (czyli uzyskać nominalną temperaturę pracy). A przekaźnik (a raczej moduł sterujący) odłącza je po ok. 8s.

Aha. Teraz dopiero zwróciłem uwagę, na opisy w avatarach. peterpz, Twój wóz jest z końca produkcji. Z kolei robson181 ma autko z '97. W Escortach (a silniki w Mondeo są takie same) podobno dużą rolę odgrywa moduł sterujący (czyli to co wiele osób nazywa komputerem). Otóż, Ford przyznał się w jakimś angielskojęzycznym biuletynie, że moduł jest źle zaprogramowany/zaprojektowany. Poprawiono to w kwietniu 98 roku. Jednen z kolegów z forum wymienił sobie ten moduł (ze starszego na nowszy - wiadomoGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. ) i ponoć poprawa w zimowym odpalaniu była spora.
Tak mi się przypomniało...
__________________
Mój samochód jest prawie jak skarbonka. Różnica jest taka, że jak się rozbije to nie wysypią się pieniądze, które w niego włożyłem...

Ostatnio edytowane przez bongo ; 04-11-2012 o 22:16
bongo jest offline   Odpowiedź z Cytatem