Odrobinę zrozumienia proszę: to Ford w swoich samochodach stosuje DWIE magistrale CAN (HS-CAN, MS-CAN). To Ford część modułów podłącza do MS-CAN a część do HS-CAN. Wynika to z pewnych założeń co do intensywności komunikowania się modułów (np. sterownik silnika PCM i sterownik ESP wymieniają się bardzo intensywnie danymi, toteż oba podłączone są do szybkiej magistrali HS-CAN).
Normalne, specjalizowane interfejsy do Forda z definicji umieją jednocześnie obsłużyć obie magistrale i nie trzeba nic przełączać (mają po prostu dwa interfejsy CAN).
ELM327 ma tylko jeden interfejs CAN i w związku z tym aby mógł obsłużyć DWIE MAGISTRALE trzeba ten jeden interfejs jakoś do nich podłączać. I to robi właśnie przełącznik.
BTW - aby trochę skomplikować podam, że w najnowszych FF3 i Grand C-max są już 3 magistrale CAN (doszła jeszcze magistrala CAN multimediów), więc za chwilę ELMem się już nie podziała
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.