View Single Post
Stary 08-11-2012, 18:08   #101
tedi_k
FCP member
 
Avatar tedi_k
 
Imię: Tadeusz
Zarejestrowany: 04-11-2011
Skąd: Katowice
Model: Mitsubishi Outlander PHEV, C-max Energi (USA) PHEV
Silnik: 2.4 PB, 2.0 PB wolnossące cykl Atkinsona - hybryda plug-in
Rocznik: 2019, 2016
Postów: 17,699
Domyślnie Odp: Super Soft do ELM327 dla naszych Fordów !

Odrobinę zrozumienia proszę: to Ford w swoich samochodach stosuje DWIE magistrale CAN (HS-CAN, MS-CAN). To Ford część modułów podłącza do MS-CAN a część do HS-CAN. Wynika to z pewnych założeń co do intensywności komunikowania się modułów (np. sterownik silnika PCM i sterownik ESP wymieniają się bardzo intensywnie danymi, toteż oba podłączone są do szybkiej magistrali HS-CAN).
Normalne, specjalizowane interfejsy do Forda z definicji umieją jednocześnie obsłużyć obie magistrale i nie trzeba nic przełączać (mają po prostu dwa interfejsy CAN).
ELM327 ma tylko jeden interfejs CAN i w związku z tym aby mógł obsłużyć DWIE MAGISTRALE trzeba ten jeden interfejs jakoś do nich podłączać. I to robi właśnie przełącznik.

BTW - aby trochę skomplikować podam, że w najnowszych FF3 i Grand C-max są już 3 magistrale CAN (doszła jeszcze magistrala CAN multimediów), więc za chwilę ELMem się już nie podziałaGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
------------------------------------------------------------------------------------------------
Nadal tu jestem - choć jeżdżę Mitsubishi Outlander PHEV 4x4 2019 224KM

Ostatnio edytowane przez tedi_k ; 08-11-2012 o 18:15
tedi_k jest offline   Odpowiedź z Cytatem