Cytat:
Radzę uważać z tym kombinowaniem, bo jeszcze upali się co w sterowniku silnika. Przekaźnik ten ma rzeczywiście 4 nóżki. I jest to jak najbardziej zwykły przekaźnik nie tam jakiś czasowy czy inny wynalazek. Załącza i rozłącza go sterownik silnika i to on tez decyduje o czasie grzania świec. I mamy tam tak: gruby przewód czerwony - do bezpiecznika 50 A przy dodatniej klemie akumulatora ; gruby czerwony przewód z czarnym paskiem - do wspólnego punktu przewodu od świec żarowych ; cienki przewód fioletowy z żółtym paskiem - bezpiecznik F16 20A ; cienki przewód czarny z żółtym paskiem - do sterownika silnika - sterownik po prostu podaje albo nie masę na ten przewód.
|
Dzięki wielkie!!!
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Nie będę musiał niepotrzebnie dziurawić izolacji. W takowym razie może znajdę ten żółto-czarny przewód gdzieś bliżej niż przy przekaźniku np. na podszybiu i tam się wepnę (a jak nie to już przy tym nieszczęsnym przekaźniku). Jeszcze się tylko zastanawiam, czy działa cały czas, czy tylko gdy kluczyk jest w stacyjce, bo muszę rozważyć opcje, czy zamontuję zwykły przełącznik (podświetlany), czy dla bezpieczeństwa przycisk monostatyczny.
Ogólnie obecnie jest +1*C i już muszę grzać świeczki na dwa razy. Jest to wkurzające i męczące, a na dodatek zarzynam stacyjkę. Ponadto marnuje się w ten sposób prąd, którego w związku z nadchodzącymi mrozami jest w akumulatorze coraz mniej.
U mnie przekaźnik pracuje jak przekaźnik czasowy, bo moduł sterujący zawsze grzeje 8s
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Więc albo wymienię moduł za 100zł w nadziei, że będzie on sprawny i to pomoże. Albo kupię bardzo estetyczny przycisk monostatyczny i kawałek kabelka za 15zł. Jako, że mam kredyt na mieszkanie i cierpię na cywilizacyjną chorobę XXI wieku NBK (czyli notoryczny brak kasy), wybór wydaje się być oczywisty
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.