Cytat:
Teraz konfiguracja zczytuje się poprawnie (nie różni się od tej już zczytanej), można też wgrywać wszelkie poprawki. Nie zmienia to faktu, że auto nie kuma kluczyka. Ciekawe dla mnie jest to, że można działać z komputerem nawet na wyłączonej stacyjce (a może tak powinienem robić od początku, a nie na włączonej stacyjce?).
|
Nie - tylko na włączonym zapłonie powinno porawnie pracować. Pilnowanie tego po stronie użytkownika.
Wytłumaczenie obecnego zachowania może być dość proste - wysoce prawdopodobne jest, że wystąpił błąd przy zapisie konfiguracji i nie cała konfiguracja się zapisała. Mogło by to spowodować brak integralności i zgubienie np. identyfikatorów kluczyków lub błędy w komunikacji z keyfree (jeśli samochód je posiada - nie jest to jasne...).
Ponawiam pytanie o ustawienia ELM, które spowodowały kłopot:
1) ELM BT czy USB
2) port COM, ustawiona prędkość transmisji oraz parametry zaawansowane (opóźnienie, timeouty, opcje).
Moim zdaniem w tych ustawieniach może tkwić przyczyna całej sytuacji.
Generalnie - w przypadku błędu zapisu z ELMem trzeba bezzwłocznie próbować do skutku wykonać poprawny zapis w oparciu o uprzednio zachowaną konfigurację albo wykonywany upgrade (np. softu zegarów w FF2/C-maxie). Do skutku. Po drodze ewentualnie przestawić parametry ELMa na bardziej tolerancyjne (mniejsza prędkość, większe opóźnienie). Do skutku.
Przerwanie tej procedury może spowodować tego rodzaju sytuację jak dyskutowana albo wręcz unieruchomić samochód.