View Single Post
Stary 06-02-2013, 19:59   #1046
mrletter
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 09-03-2012
Model: Obecnie Mondeo MK3 2,0 TDCi 115 2002 r automat
Silnik: 2,0
Rocznik: 2002
Postów: 30
Domyślnie Odp: Migająca sprężynka - po raz kolejny.

Własnie wróciłem po wieczorze pełnym wrażeń. W sumie byłem u dwóch mechaników i na dwóch kompach.
Więc tak.
U pierwszego mechanika -po pierwsze dużo błędów od czujnika listwy, przepływomierza, czujnika wałka. Prawdopodobnie po ostatniej naprawie wtrysków nikt nie przyłożył sie do skasowania błedów. Po skasowaniu błędów wyżej pozostał błąd P2336 - nieprawidłowe spalanie, spalanie stukowe na cylindrze 1. Nie udało się odczytać wartości wtryskiwacza.
Diagnoza. Mechanicznie sprawny coś z elektryką wtrysku nr 1. Adaptacji nie dało się zrobić ponoć z przyczyn sprzętowych.

Mechanik 2. (bardzo fajny starszy gość z naprawde wypasionym sprzętem) . Dalej bład P2336. Udało się włączyć funkcję adaptacji ale nie udało się wpisać kodów odczytanych z wtryskiwaczy za pomocą lusterka. Dodam że udało się odczytać niby kody wtryskiwaczy. 1 i 4 miały wartości samych zer. 16 dokładnie. 2 i 3 inne niż zczytane z wtrysków.

Po próbach adaptacji- mimo że kody nie zostały zapisane błąd o dziwo ZNIKŁ. Również udało się wtedy odczytać wartości wtryskiwaczy. I wszystkie były w normie (czy mozliwe ze adaptacji nie dało się zrobić ponieważ sprzet diagnostyczny był BOSCHA?? )
Zrobiono próbę przelewową - wynik idelany zgodnie z ksiązką na wszystkich.

I teraz trochę wartości które zapamiętałem (aczkolwiek mogę coś niedokładnie przytoczyć) Ciśnienie na listwie CR - 250 .
Zaniepokoiły go tylko wartości (korekta dawki paliwa) I tak na pierwszym. -0,73 , na drugim +3,93, na trzecim -2,01, czwarty -1,50. Chodziło mu o wartość drugiego cylindra ponoć stanowczo zawysoka.



I teraz tak. W sumie nie wiem co było ale na chwilę obecna jest ok. Pozatym wg odczytów u 1 mechanika to niby coś z 1 wtryskiwaczem a tu nagle wg 2 mechanika coś na drugim cylindrze. No i teraz sam nie wiem co z tym fantem zrobić. Za co się brać.?

Z tego co piszą inni P2336 wiąze się jednak z adaptacją. Ponoć że nawet skok napięcia na alternatorze może spowodowąc ze ECU zgubi kod. POczekam co i jak. Jak wyskoczy znów sprężynka to pojadę do 3 mechanika na adaptację. Może jeszcze coś innego wyjdzie.

No i zapomniałem dodać coś odnośnie teorii spiskowych. No bo zawsze tankuję na Lotosie i Statiol te lepsze.. a ostatnio zalełem dwa razy Vervy....??

Ostatnio edytowane przez mrletter ; 06-02-2013 o 22:01
mrletter jest offline   Odpowiedź z Cytatem