View Single Post
Stary 27-03-2013, 08:38   #34
mjprzem
ford::expert
 
Zarejestrowany: 25-02-2008
Skąd: podkarpackie, mielec klimatyzacja napełnianie
Model: focus sedan ghia
Silnik: tddi
Rocznik: 2000
Postów: 3,108
Domyślnie Odp: Klimatyzacja wyłącza się przy dynamicznej jeździe, postoju i wyższej temperaturz

Cytat:
Napisał Zizzy Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
..ale jeżeli Ty radzisz zmieniać biegi przy 2k rpm bo jest koło 2m to ja dziękuję...
Odpisze tylko na to bo reszta juz jest chyba jasna Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Tak zaleca kazdy producent 1500~2000 zmieniamy bieg na kolejny (jezeli jedziemy spokojnie i nie potrzeba wiekszej mocy i predkosci))

Moze to dla wiekszosci wydawac sie dziwne ale wlasnie jezeli jedziemy spokojnie to bez sensu utrzymywanie jest wyzszych obrotow silnika i kolo 2masowe tez przez to dostaje.

Nie wierzycie? bardzo szybko wyjasnie to Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

na kolo 2-masowe 2 czynniki maja wplyw na jego szybsze zuzywanie sie:
-1-nadmierne przeciazanie (tylko jak przekroczyc maks. moment obrotowy-ale to tez sie da-wystarczy szarpac silnikiem lub ostro ruszac i szybko sprzglo puszczac)
-2-padanie lozysk utrzymujacych kolo 2 masowe

Co ciekawe ludzie mysla ze wieksze obroty uchronia przed szybszym zuzyciem 2masowego kola. Czasami nic bardziej mylnego-mozna to latwo poznac po samych kolach 2masowych ktore trafiaja do wymiany:

-1-jedne maja luz na sprezynkach takie zuzyly sie na wskutek przeciazen -duzego momentu lub zmeczenia sprezynek (tutaj nie wiemy co było przyczyną)
-2- ale bardzo wiele kol masowych ma lus osiowy -poprzeczny-na lozysku

w tym drugim przypadku ktorego jest nie mniej- przyczyna jest zbyt duza liczba cykli pracy(lozysko nie przenosi momentu obrotowego silnika)

w tym przypadku to jazda na wysokich obrotach wykonczyla lozysko-a takich przypadkow jest "BARDZO DUZO"
Niewierzysz? juz to wyjasniam-na kazdy obrot silnika kolo wykonuje 2 cykle pracy.

dodatkowo silnik ktory pracuje spokojnie na wiekszych obrotach musi spalac wiecej paliwa i wytwarza wiecej pracy jak ten ktory jedzie spokojnie na mniejszych obrotach.
(musialbym sie troche rozpisac aby to dokladnie wyjasnic ale mysle ze to powinno byc oczywiste)

teraz wystarczy sobie wyobrazic ze to samo kolo 2masowe przy tej samej predkosci jazdy na 4 lub na piatym biegu bedzie wykonywalo mniej pracy na 4 biegu.

ponadto: sprezyna-element wykonany z metalu ktory takze ulega zmeczeniu-moze sie okazac ze zwiekszona ilosc pracy cykli jest dla niej bardziej zgubna jak mniejsza ilosc cykli z ciut wiekszym elementem.

To jest tak jak blaszka sprezysta...mozesz ja odksztalcac dowoli-ale po przekroczeniu pewnej ilosci cykli material "MUSI" ulec zmeczeniu co spowoduje ze blaszka oslabnie i sie odkształci.

To taki wykladzik na temat wiekszych obrotow silnika i wplywu jakie ma na kolo 2 masowe.

NIEWIERZYSZ...najpierw obejrzyj sobie na youtube jakie usterki trafiaja sie kołom 2 masowym i dopiero pozniej pomysl od czego tak moglo sie stac-i komentujGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

ps. ja nie mowie aby wciskac do spodu gaz przy 1000rpm ale 1500-2000 rpm to nie sa juz male obroty silnika i moim zdaniem (zreszta sami projektanci samchodow tak nakazuja) tak powinno sie jezdzic. Oczywiscie tez jak wyprzedzam to jak musze to ciagne do 4000rpm albo jak jade szybciej to mam wyzsze...ale glupota jest jazda na wyzszych obrotach w terenie zabudowanym.

Ostatnio edytowane przez mjprzem ; 27-03-2013 o 08:41
mjprzem jest offline   Odpowiedź z Cytatem