Temat: [C-MAX 2003-2007] włącznik świateł demontaż
View Single Post
Stary 21-04-2013, 16:42   #33
grzegorek502
ford::average
 
Zarejestrowany: 24-09-2008
Model: Kuga
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2017
Postów: 126
Domyślnie Odp: Wyłącznik świateł ford cmax

Witam
Dla zainteresowanych podłączeniem świateł do jazdy dziennej w wykonaniu LED w miejscu po halogenach z wykorzystaniem istniejącej instalacji w samochodzie bez opcji świateł dziennych i z przełącznikiem posiadającym opcję AUTO. Sposób polega na odpowiednim włączeniu w układ przekaźnika sterującego LED-ami dołączonego do zestawu świateł. Ja wybrałem miejsce montażu tego przekaźnika przy przełączniku świateł, ponieważ są tu wszystkie potrzebne napięcia i przewody. Nie chciałem ciąć przewodów dlatego po odłączeniu wtyczki od przełącznika dolutowałem przewody przekaźnika do odpowiednich pinów w miejscach gdzie końcówka jest zagniatana na izolacji przewodu. Uwaga na plastik kostki przełącznika świateł, żeby go nie stopić podczas lutowania. Najlepiej na ten moment wysunąć końcówkę z wtyczki i po dolutowaniu przewodu przekaźnika wsunąć ją z powrotem na miejsce. Żeby wysunąć końcówkę z przełącznika trzeba ją odblokować wyjmując z kostki kawałek plastiku innego koloru niż sama wtyczka. O ile dobrze pamiętam jest chyba niebieski. Schemat podłączenia przekaźnika jest przedstawiony na rysunku.

Jak widać cewkę przekaźnika podłączyłem pod pin10 (masa) oraz pin13 (światła pozycyjne). Natomiast styki NC przekaźnika pod pin15 (+12V po przekręceniu kluczyka) oraz pin3 (wyjście z wyłącznika na halogeny). Żeby na pin15 było napięcie trzeba uzupełnić brakujący bezpiecznik F71 (2-5A) w skrzynce z bezpiecznikami po stronie pasażera. Nie musi być o dużym prądzie ponieważ LEDy nie pobierają go dużo około 1A max 2A. Polutowane piny 10 i 13 wsuwamy z powrotem na swoje miejsce w kostce, natomiast pin15 owijamy izolacją i zostawiamy poza kostką. Pin3 w zależności od tego czy chcemy żeby świeciła się kontrolka halogenów gdy mamy włączone LEDy – wsuwamy na swoje miejsce, lub jeżeli nie to podobnie jak pin15 izolujemy taśmą i zostawiamy poza kostką przełącznika. Składamy kostkę w całość, podłączamy przełącznik i wkładamy go na swoje miejsce. W miejsce wyjętych halogenów montujemy nowe światełka do jazdy dziennej i podpinamy do instalacji. Jeżeli ważna jest polaryzacja LEDów , a w większości tak jest to minus podpinamy do czarnego przewodu a plus do zielono/białego. I cieszymy się z nowych światełek w naszym maxie. LEDy zapalają się po przełączeniu kluczyka w pozycję II, a gasną gdy włączymy światła postojowe lub zrobi to za nas automat.
Pozdrawiam
Załączone Obrazki
Typ Pliku: jpg wtyczka.JPG (20.5 KB, 65 wyświetleń)

Ostatnio edytowane przez grzegorek502 ; 22-04-2013 o 19:30
grzegorek502 jest offline   Odpowiedź z Cytatem