Odp: Światła dzienne w naszych autach
Na schematach nie ma rezystancji drutu, a jego długość nic Ci nie da.
Znamy moc żarówk - wynosi ona 55W. Czyli płynie przez nią (I=P/U) 55W/13V czyli ok. 4,25A prądu. Postaramy się dobrać opór, który dla takiego prądu da spadek napięcia powiedzmy o 2,6V (20%). R=U/I tj. 2,6V/4,25A. Wychodzi jedynie 0,6 ohma. Myślę, że trzeba wziąc drut o oporności 1 ohma i sprawdzić jak światła się ściemnią. Warto pamiętać, że na takim drucie wydzieli się P=U*I, czyli ok. 11 watów mocy!!! Czyli warto taki drut włożyć w koszylkę teflonową oraz dobrać drut oporowy, który dla 1 ohma będzie miał tak z 1 metr długości, aby ta moc miała się gdzie rozproszyć...
__________________
------------------------------------------------------------------------------------------------
Nadal tu jestem  - choć jeżdżę Mitsubishi Outlander PHEV 4x4 2019 224KM
|