Cytat:
Jaki wyszedł wynik tego sprawdzania?
|
1,9V mniej na dziennych. 14,0V przy włączonym silniku i światłach mijania, 12,1V przy włączonym silniku i światłach dziennych.
Przekładając to na wcześniejsze obliczenia daje to 9,24A płynące przez drut i żarówki (12,1 V/1,31 Ohm), czyli pi razy drzwi opór drutu wynosi 0,2 Ohm (1,9V/9,24A).
Tyle na temat obliczeń.
Z dodatkowych pomiarów (wpiąłem się amperomierzem w miejsce bezpiecznika 60/61 wyszło mi, że przy zapalonym silniku czyli 14V płynie przez żarówkę 3,9A (przez jedną). Dwie dałyby 7,8A, czyli taki sam prąd musiałby płynąć przez rezystor, co daje 1,9V/7,8A = 0,24 Ohm.
Czyli wartość pomiędzy 0,2 a 0,25 Ohm powinna być jak najbardziej OK do tych zastosowań.