Cytat:
Biały ma to do siebie, że rdzewieje w wielu markach. Białych aut się nie kupuje, to najprostsza rada. Są kraje, gdzie ogromna większość aut jest białych (np Izrael), ale to wynika chyba tylko z gorącego klimatu.
|
Dawno takiej bzdury nie słyszałem...
Co ma kolor do reakcji chemicznych? Kolego, definicji powstawania rdzy, śniedzenia, ect. uczą przecież w podstawówce...
Jakby się zastanowić, każda teoria (nawet ta beznadziejna) może mieć w sobie ziarno prawdy - trzeba się jednak zastanowić, dlaczego?
IMHO dlatego, że wspominany przez Ciebie "biały opel", czy "inny biały" to kolory niemetalizowane, najtańsza forma lakieru, jaka może być położona na auto. Nie jest to jednak tylko "biały". Tych tanich kolorów jest kilka "podstawowych".
Bardzo możliwe, że w niektórych markach jakość takiego lakieru "podstawowego" jest gorsza niż metalika... inna ilość warstw lakieru, gorzej przygotowane podłoże? Nie wiem, nie znam się, dywaguję...
Palek_PL ma jednak wersję Ice White - flagowy, perłowy kolor, któym Ford w domyśle oferty ma robić furorę. Nie sądzę, abyś (czytając powyższe) mogło Ci w ogóle przyjść do głowy porównywanie go z "białym oplem", czy innym białym "bazowym" lakierem... Jest (conajmniej!) porównywalny z Twoim (czy moim) czarnym.
Co do Twojej teorii, zrób oględziny większej ilości aut w kolorach bazowych i porównaj je z tymi "białymi" - jeśli wyjdzie Ci, że te bazowe rdzewieją, będziesz mógł głosić trochę rozsądniejszą teorię "nie kupuje się aut w lakierach bazowych, niemetalizowanych"...