Temat: [C-MAX 2003-2007] Światła dzienne w naszych autach
View Single Post
Stary 19-07-2013, 22:39   #456
tedi_k
FCP member
 
Avatar tedi_k
 
Imię: Tadeusz
Zarejestrowany: 04-11-2011
Skąd: Katowice
Model: Mitsubishi Outlander PHEV, C-max Energi (USA) PHEV
Silnik: 2.4 PB, 2.0 PB wolnossące cykl Atkinsona - hybryda plug-in
Rocznik: 2019, 2016
Postów: 17,699
Domyślnie Odp: Światła dzienne w naszych autach

Cytat:
Napisał Stasiu47 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
...Przy okazji - jak światła świecą na 70% mocy. Jeżeli obniża się napięcie, np. jakimś opornikiem to zużycie prądu nie maleje, chyba, że jest to przetwornik napięcia. Tylko po co? Oszczędza się żarówki? No może przy ksenonach to ma sens.
Xenon to lampa wyładowcza... Nie da się obniżyć w nim napięcia lub ograniczyć jasności inną metodą.
W związku z tym xenony nie mogą pełnić funkcji świateł dziennych i muszą się świecić jako zwykłe mijania - a więc w pełnym opisanym przez kolegę "towarzystwie" - ze światłami pozycyjnymi, tylnymi i deską. To tłumaczy frustrację... Tyle, że samochód po prostu nie ma świateł dziennych!

Na 70% świecą zwykłe halogeny i wynika to z zapisów dyrektywy co do dopuszczalnej jasności świecenia świteł dziennych. Ograniczenie jasności zrealizowane jest za pomocą mostka z kabla oporowego.
__________________
------------------------------------------------------------------------------------------------
Nadal tu jestem - choć jeżdżę Mitsubishi Outlander PHEV 4x4 2019 224KM

Ostatnio edytowane przez tedi_k ; 19-07-2013 o 22:42
tedi_k jest offline   Odpowiedź z Cytatem