View Single Post
Stary 01-08-2013, 23:24   #1
pivot
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 14-01-2013
Model: Ford Mondeo Titanium S (kombi)
Silnik: 2.2 TDCI
Rocznik: 2008
Postów: 15
Domyślnie 2.2 TDCI "Notoryczny" komunikat "wymień olej"

Przytoczę na wstępie cała historię:
Autko Ford Monde 2.2 TDCi (końcówka 2008 roku kupiłem pod koniec zeszłego roku z przebiegiem około 107 tysięcy km. Potwierdziłem przebieg z książki serwisowej w ASO w de gdzie był serwisowany i wszystko się zgadzało Samochód przed zakupem sprawdziłem też w ASO Ford'a w Zielonej Górze i wszystko było jak najbardziej ok.
Po jakimś czasie zauważyłem podwyższony poziom oleju-trochę powyżej maks'a i komunikat WYMIEŃ OLEJ, więc wymieniłem go przy przebiegu 116 tyś km w warsztacie specjalizującym się w Fordach we Wrocławiu. Pomyślałem, że może poprzedni właściciel jeździł głównie po mieście i poziom oleju się podniósł z powodu nie dopalania DPF'u.
Jeżdżę 90% w trasie, ale raczej "ekonomicznie" 1500-2500 rpm, od czasu do czasu przegonię go po autostradzie trochę szybciej.
Myślałem, że wszystko będzie ok, a tu przedwczoraj na trasie Wrocław-Toruń wyskoczył mi znowu komunikat WYMIEŃ OLEJ, przy stanie licznika trochę ponad 121 tysięcy kilometrów
W czasie trasy dwa razy gasiłem silnik z powodu korków-ruch wahadłowy:/

Mam pytanie, czy komunikat ten może być spowodowany przerwaniem kilka razy wypalania filtra DPF, czy może czujnik badający lepkość oleju jest uszkodzony?

Dodam jeszcze, że poziom oleju wydaje mi się niezmieniony od wymiany-trochę ponad połowę pomiędzy MIN-MAX i tak jak niektórzy nie zauważyłem nigdy momentu wypalania filtra (jeżdżę z informacją o zasięgu na liczniku).

Co może być przyczyną takich objawów?

Oprócz tego samochód zachowuje się bez zarzutów.
pivot jest offline   Odpowiedź z Cytatem