Odp: Hałasujący napinacz paska klinowego - wymienić cały napinacz czy tylko te kółko?
Cytat:
Skoro rolka na alternatorze jest stała, to chyba nie ma co w niej pukać. Chyba, że ona się pokrzywiła (ale nie wiem od czego) i wprowadza pasek w drgania.
Moje koło pasowa ma zaledwie tydzień, no może 10 dni. Już by się rozpierniczyło?
|
Tu jest właśnie błąd rozumowania. To jest jakiś alternator nowej generacji którego wirnik generuje bardzo zmienną siłę naciągu paska. Przez to drga on niemiłosiernie rozwalając napinacz i koło pasowe. Problem eliminuje koło ze sprzęgłem pozwalając alternatorowi w jedną stronę robić co chce (do przodu).
Takie jest moje rozumowanie. Inaczej nie umiem sobie wytłumaczyć dlaczego sztywne jest złe, a sprzęgło dobre.
EDIT: Chwila szukania w necie i potwierdzam mój wymysł:
Sprzęgło jednokierunkowe OWC może obracać się swobodnie w jednym kierunku, natomiast blokuje się w kierunku odwrotnym. Jeśli więc prędkość obrotowa rozpędzonego alternatora jest większa niż prędkość paska, która podyktowana jest prędkością wału korbowego, to napęd na oś urządzenia elektrycznego jest rozłączany. Obraca się ona swobodnie, alternator nie jest niepotrzebnie wyhamowywany, a praca paska jest bardziej stabilna. Jeśli prędkość wału korbowego ponownie zaczyna rosnąć, napęd jest włączany.
__________________
Aktualnie: Mondeo MK4 Liftback, 2012, 2.0TDCi (140KM -> 163KM -> 188KM / 402 NM) oraz Fiesta MK7 5D, 2015, 1.0 80KM
W rodzinie również: Mondeo MK3 HB, 2004r, 2.0TDCi; Mondeo MK2 HB, 1999r, 1.8TD
Ostatnio edytowane przez peterpz ; 19-08-2013 o 20:47
|