PowerShift + EPB + DAR
Witam,
Od wczoraj jeżdżę S-Maxem z PowerShiftem, mam elektryczny hamulec ręczny EPB i układ automatycznego zwalniania przy ruszaniu (DAR).
Czy jest OK zaciągnięcie ręcznego na postoju na światłach przy skrzyni ustawionej w pozycji D? To znaczy - dojeżdżam do świateł, jest czerwone, zatrzymuję hamulcem nożnym, samochód się zatrzymuje i dalej na czerwonym włączam ręczny i puszczam nożny, czekam do zmiany świateł, a na zielonym naciskam gaz, DAR automatycznie zwalnia hamulec ręczny i jadę.
Nie chcę tak robić dopóki się nie upewnię, że to nie uszkodzi np. tarcz sprzęgłowych, ale tak by było bardzo wygodnie, korzystałem z hamulca EPB i DAR w manualnej skrzyni, ale tam nie było problemu, bo naciśnięcie sprzęgła i gazu po zmianie światła od razu odłączało EPB i startowało się bez problemu. Dużo jeżdżę w mieście, czasami mam długo czerwone światło, i wtedy wygodniej by było zaciągnąć ręczny i z niego startować, niż ciągle mieć nogę na hamulcu.
Pozdrawiam wszystkich,
Tadek
|