Temat: [Focus 2008-2011] ELM327 1.4b + ELMConfig = nie działa
View Single Post
Stary 01-03-2014, 15:36   #318
edmun
ford::expert
 
Avatar edmun
 
Imię: Ponury żniwiarz
Zarejestrowany: 08-02-2014
Skąd: Birmingham UK
Model: MK3 Estate Titanium X EcoBoost 182KM
Silnik: 1.6
Rocznik: 2012
Postów: 4,523
Domyślnie Odp: ELM327 1.4b + ELMConfig = nie działa

Ok panowie, pytan kilka, bo juz troche sie nameczylem i nie moge dojsc do rozwiazania niektórych problemów lub też nie znam odpowiedzi na niektóre pytania. Nie wiem który temat jest lepszy, bo jest jeden w którym panuje cisza i jest właśnie ten w którym coś się przynajmniej dzieje.

Najwazniejszy problem jaki zazwyczaj posiadam to:
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Co dziwne, ale pewnie czesto spotykane, to kiedy zapisze jakiekolwiek zmiany do GEM i próbuje pózniej zczytac, to dostaje taki wlasnie ekran.
Próbowalem restartowac program, zmieniac predkosc polaczenia, przelaczac interfejs na inny port COM. bezskutecznie. Odpalam program na HS-CAN. Zczytuje VIN, przechodzę na zakładkę GEM w MS-CAN, przełączam interfejs na średnią szynę, mogę zczytać VIN, ale kiedy próbuję zczytać informacje z GEM'a, to dostaję właśnie taki błąd. Co dziwne, czasami mi się udaje zczytać, a czasami nie. Zazwyczaj jak odczekam jeden dzień, to bezproblemowo zczytam, ale błąd zawsze występuje jak zapiszę do GEM'a i później próbuję zczytać informacje. Wiem, że można to obejść klikając w "Load from AS-Built" ale nie mam połączenia internetowego na dworze w laptopie aby móc z tego korzystać. Jest ktokolwiek w stanie pomóc i wyjaśnić skąd taki problem?




Druga sprawa to aktualizacja ROM'u zegarów.
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Tu się mocno pogubiłem, a chcę właczyć ECO-Mode i Light-Shift-Up gdyż jedyne co mam to czerwoną strzałkę kiedy dochodzę do odcięcia obrotów.
Chciałbym oczywiście mieć listki i zieloną strzałeczkę. Problem polega na tym, że nie jestem pewien czy ten ROM który się wyświetlił (ROM230 (AD)), to na pewno ten co teraz mam. W HEC Hardware Part Number mam 8V4T-14C026-AA. Jeśli faktycznie to jest ten ROM, to na który mam zmienić? Czy to będzie ROM509 dla małego wyświetlacza a jeśli tak to który z listy mam wybrać?
Czy aby aktualizować ROM, muszę mieć połączenie internetowe?



Nie za bardzo moge zrozumiec, dlaczego nie moge zczytac PCM do pliku bin:
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Na zakladke moge wejsc bezproblemowo, ale po kliknieciu w read PCM to BIN file, dostaje tylko taki błąd na ekranie. Ktoś się orientuje dlaczego?


Nastepny blad jaki posiadam to:
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Dzieje sie to po kliknieciu w "READ" przy English / Metric Status of Odometer
oraz przy Vechicle Mode
Jakies podpowiedzi co to jest i skad problem przy zczytaniu tych danych?


Jak na razie to się niezwykle cieszę, bo udało mi się pozmieniać chyba wszystko co chciałem, czyli udało mi się:
- dodać informacje o spadku ciśnienia opon (DDS)
- dodać informację z radia (RDS), info o źródle dźwięku oraz telefon na wyświetlacz
- włączyć blokadę drzwi po 15 km/h

Wkrótce mam w planach właśnie ECO-Mode co będzie wiązało się z 20 minutowym stresem z aktualizacją ROM'u, oraz chyba zmienię jednak dead-lock aby był aktywowany jednokrotnym naciśnięciem przycisku pilota.


Mam jeszcze kilka pytań, bo nie mogę pojąć niektórych rzeczy:

Po wejściu w MENU->Komunikaty, w momencie jak przytrzymam dźwigienkę w dół, można zauważyć przebijający się komunikat:
Bierny kluczyk w bagażniku
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Ma ktoś pojęcie o co chodzi?


I pytanie następne. Czy muszę aktualizować zegary aby móc ustawić datę wyższą niż 2013?
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Niestety u mnie kończy się na 2013 i wyższej nie mogę ustawić. Niby bzdet ale pedantyczność czasami nie zna granic.


I ostatnia sprawa. Jakim programem zdiagnozować sobie nieszczesną poduszkę powietrzną. Żółta ikonka raz mi się świeci, raz nie świeci, obstawiam że gdzieś mam luźne styki, ciężko znaleźć gdzie. Próbowałem już różnymi programami, żaden nie pokazał mi kodu DTC że mam coś nie tak z poduszkami. Może mnie ktoś nakierować który program jest najlepszy do diagnostyki ?


Gdyby kogoś interesowało kompleksowe wyjaśnienie niektórych aktywacji (abyśmy mieli to w jednym miejscu):

1. Informacja o ciśnieniu w oponach:
Działa na foczkach po lifcie z ESP i na interfejsie HS-CAN (nie trzeba przerabiać przewodu)
Należy:
w zakładce HEC strona 1 (zczytać konfigurację za pomocą "READ from HEC", zapisać konfigurację do pliku "Save to file"):
zaznaczyć EPB (Level 1) / DDS (Level 2/3)
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
następnie kliknąć "Write to HEC".

operacja powinna przebiec pomyślnie, komputer pokładowy będzie coś krzyczał że ESP nie działa.

Następnie w zakładce BCM:
(robimy podobnie, zczytujemy dane, zapisujemy sobie kopię).
Zaznaczamy "DDS (Focus facelift, Kuga)"
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
zapisujemy ustawienia do BCM (Write to BCM)

Może się okazać że to nie koniec zabawy, bo mimo że system będzie działał, to będzie brakować info na desce rozdzielczej. Gdyby tak było to znowu w ELMConfig:
Wchodzimy w HEC, strona druga, wciąż na HS-CAN:
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Zaznaczamy: HEC Level 2/3 i dodajemy ptaszki do Submenu level.
Dla systemu DDS spokojnie wystarczy od Submenu 1 do Submenu 4, ale nie szkodzi zaznaczyć od 1 do 6 gdybyśmy w przyszłości chcieli dodać jeszcze Eco Mode

Efekt widoczny jest na zdjęciu, niestety polskie ogonki trochę tutaj mi nie działają, nie wiem czemu. Zbytnio mi to nie przeszkadza, bo rzadko się tam zagląda.
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Oponki należy mieć napompowane, następnie zaznaczamy tą opcję na desce i przytrzymujemy "SET".
Z tego co doczytałem, należy trochę pojeździć aby system ESP sobie zapamiętał dane jak kręcą się kółeczka. Natychmiastowe spuszczenie powietrza z opon może nie przynieść nam pożądanego efektu w postaci informacji o spadku ciśnienia.
(przy okazji zapytam, jakie ciśnienie powinienem mieć w oponach? R18 225/40 przy nieobciążonym aucie. Focus 2008 1.6 benzyna. Znalazłem od groma informacji w instrukcji obsługi forda, ale nie dla osiemnastu cali a nie wiem czy dane od ST/RS mają zastosowanie w zwykłej wersji FL)

2. Automatyczne zamykanie drzwi:
Zmiany stosujemy w zakładce GEM, więc polecam przerobić najpierw interfejs aby mieć dostęp do MS-CAN.
Odpalamy ELMConfig, zczytujemy numer VIN z auta, następnie przechodzimy do zakładki GEM. Program poprosi nas o przełączenie interfejsu na MS-CAN co wykonujemy w locie (nie trzeba nic odłączać i podłączać ponownie).
W zakładce GEM interesują nas dwie strony.

Strona pierwsza:
Zczytujemy informacje z GEM (Read from GEM), oraz robimy kopię zapasową klikajać "Save".
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Tutaj ustawiamy prędkość po której Auto-Lock (o ile będzie uaktywniony) zamknie nam drzwi. Domyślne wartości są podane w nawiasie po prawej stronie. Personalnie - 7 km/h mi nie przeszkadza, jednakże większość osób lubi ustawić to na 15-20 km/h
Klikając "Write toGEM" zapiszemy ustawienia do auta

Przechodzimy do strony drugiej:
Zczytujemy informacje z GEM (Read from GEM), oraz robimy kopię zapasową klikajać "Save".
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Interesują nas opcje podkreślone na zrzucie z ekranu:
Pierwsza załącza nam funkcję Auto-Lock.
Drugi ptaszek daje nam możliwość ponownego zamknięcia drzwi, jeśli raz je otworzyliśmy. Powiedzmy że ruszyliśmy, auto-lock blokuje nam zamki, zatrzymujemy się, otwieramy drzwi, zamykamy i ponownie ruszamy.
Przy włączonej opcji, drzwi ponownie nam się zablokują po osiągnięciu określonej prędkości. Przy wyłączonej opcji, zamek nie zablokuje ponownie drzwi.
Zakańczamy klikajać na Write toGEM.

3. Wyświetlanie informacji z radia oraz telefonu:
Sprawa dosyć łatwa i prosta. Interfejs musi być ustawiony w pozycji HS-CAN.
Po odpaleniu ELMConfig i podłączeniu się do auta, jak zwykle zczytujemy VIN, następnie przechodzimy do zakładki HEC, strona pierwsza. Zczytujemy dane z auta za pomocą "Read from HEC", następnie zapisujemy kopię za pomocą "Save to file", zaznaczamy ptaszki wedle upodobania, na koniec klikamy "Write to HEC"
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Gdyby się jednak okazało, że brakuje nam informacji na desce i wciąż wskaźnik paliwa czy odległości do stacji zajmuje nam centralne miejsce, musimy zmienić również opcje w HEC, strona druga:
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Czyli zaznaczamy ptaszki od Submenu 1 do Submenu 6.

Jeśli wszystko przebiegło pomyślnie, to nasza deska powinna wskazywać godzinę z temperaturą u góry, radio/CD/AUX po środku, a dane o spalaniu, średnim itp. w dolnej belce.
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Standardowo pamiętamy aby wszystko wykonywać wedle schematu najprostszych dziesięciu kroków:
1. Podłączamy się pod samochód
2. Podłączamy przewód USB do laptopa / komputera
3. Odpalamy ELMConfig
4. Sprawdzamy czy poprawny port COM jest wybrany oraz czy prędkość się zgadza (najbezpieczniejsza jest 38400, jednakże niektóre zakładki wymagają wyższej częstotliwości danych)
5. Nawiązujemy połączenie z samochodem
6. Zczytujemy numer VIN
7. Otwieramy interesującą nas zakładkę
8. Zczytujemy informację z samochodu do programu
9. Robimy kopię zapasową
10. Przestawiamy opcję i zapisujemy informacje do samochodu



Za tak długiego posta bardzo przepraszam. Zbierałem się, żeby to wszystko podsumować, wraz z moimi własnymi pytaniami i stąd tak wyszło.

Ostatnio edytowane przez edmun ; 01-03-2014 o 15:49
edmun jest offline   Odpowiedź z Cytatem