View Single Post
Stary 14-04-2014, 19:33   #1462
ryhub
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 31-08-2013
Skąd: Kraków
Model: Mondeo
Silnik: Ford Mondeo 1.8 SCI
Rocznik: 2004
Postów: 6
Domyślnie Odp: Hałasujący napinacz paska klinowego - wymienić cały napinacz czy tylko te kółko?

Witam,

mam nadzieje że trafiłem na odpowiedni wątek, mój problem polega na:
podczas przyspieszania coś stuka gdzieś z okolic silnika.
Stuki są jakby jakaś osłona termiczna była nieprzykręcona i drgała. Stuki usłyszalne są jak się jedzie, na wolnych obrotach cisza - stuki słychać tylko tak podczas przyspieszania w granicach obrotów do ok 1500 - 1700 obr/min i powyżej już cisza. Na postoju podczas przegazowania auta ogólnie jest cisza słychać niewielkie odgłosy.
Pierwsza rzecz która przyszła mi do głowy to osłony termiczne, wydech itp. Wszystko posprawdzane i jest OK.
Na drugi ogień poszedł napinacz paska.
Pasek zdjęty - ruszam autem - cisza.

Wiec - allegro - używka - napinacz paska - kupno.
Napinacz kupiony (używany) - wymieniłem - i bez zmiany - stuki nadal są.

Ponownie pasek został zdjęty i ponownie sprawdzone wszystkie rolki:
- wspomaganie - bez wyczuwalnego luzu
- sprężarka klimy - bez wyczuwalnego luzu
- alternator - bez wyczuwalnego luzu
- napinacz paska - na rolce wyczuwalny dość duży luz (wymieniany był na używkę która faktycznie miała delikatny luz)
- koło pasowe - bez wyczuwalnego luzu
- rolka prowadząca (pomiędzy alternatorem a wspomaganiem patrząc zgodnie z układem paska klinowego) - bez wyczuwalnego luzu
- rolka pompy wodnej - bardzo delikatnie wyczuwalny luz.

Czy ktoś miał może podobne objawy stuków.
Czy to napinacz paska, może jakaś roleczka, sprzęgło alternatora, a może coś w rozrządzie?
Czy można jakoś pokolei wyeliminować poszczególne podzespoły bez ich wymiany na nowe?
Czy wymiana samej rolki napinacza paska ma sens - przeglądam forum i można odczytać ze samej rolki nie warto wymieniać tylko odrazu cały napinacz - tylko różnica w cenie jest znaczna - rolka 50pln a napinacz 300 pln.

Na koniec dodam że posiadam silniczek 1,8 sci i do jak do ten pory jestem z niego bardzo zadowolony. Pozatym cały osprzęt pasków i napinaczy to standard z 1,8 i 2,0 benzyny.

Proszę o poradę bo nie wiem co może być przyczyną i czy można tak z tym jeździć - nie chce uszkodzić swojego mondka.

pozdrawiam

Ostatnio edytowane przez ryhub ; 15-04-2014 o 19:00
ryhub jest offline   Odpowiedź z Cytatem