Temat: [C-MAX 2003-2007] 1.8 Duratec (125KM) - bierze olej
View Single Post
Stary 15-05-2014, 12:13   #108
Gagarin
ford::average
 
Imię: Grzegorz
Zarejestrowany: 24-04-2014
Skąd: KRK
Model: C Max
Silnik: 1.5 tdci duratorq
Rocznik: 2015
Postów: 64
Domyślnie Odp: 1.8 Duratec (125KM) - bierze olej

Cytat:
Napisał klodis Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Kolego Nojek.


Bump:

Z bagnetem to trzeba na spokojnie, też jak kupiłem i zacząłem sprawdzać to białe gorączki dostawałem, ale już się nauczyłem, przy zimnym silniku zalej stan oleju, pojeździj trochę, następnie po 400-500km sprawdź stan oleju też na zimnym silniku i dobrze by samochód stał w tym samym miejscu co przedtem, Jak brakuje dolej, jeśli nie to następne 400-500 i znów to samo, olej zawsze potrzebuje trochę czasu by spłyną do miski. a jeśli chcesz robić pomiary na ciepłym to też myślę że 30-45 minut to też min by olej miał stan, zawsze trzeba dobrze wytrzeć miarkę i nie trzeba nią kręcić, jak jest olej to będziesz go widział, jak wymieniłeś olej nie dawno to nie będzie on czarny, więc troche inaczej go widać na bagnecie. Trzeba tu spokoju. Pozdrawiam
Dzieki spoko, ja wiem ze jest roznica wygladzie swiezego i przepracowanego oleju.
Zawsze mierze w tym samym miejscu, bo wiem ze jest rowniutko. Z tym czasem splywania to jest bardzo roznie ale generalnie olej po okolo 10 miutach na rozgrzanym silniku powinien byc juz w misce. Oczywiscie mowa o syntetyku w dobrej specyfiakcji a nie jakims mineralnym gestym syropie. Sprawdzanie na calkiem zimnym nie powinno wykazac duzej roznicy jesli oczywiscie wszyskie kanaliki olejowe sa drozne.

Bump:
Cytat:
Napisał salom Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Kolego Gagarin, nie łudż się, że jak odkręcisz separator i wyczyścisz, to przestanie brać olej. Jeżeli uda ci się odkręcić śruby którymi przykręcony jest separator do bloku silnika, jak urwiesz przy odkręcaniu, to będziesz musiał wyjmować silnik z ramy, aby wykręcic urwaną śrubę, bo nikt jej jeszcze nie odkrecał przez prawie 10 lat.
Wyeliminować lub zmiejszyć zużycie oleju możesz tylko osiągnąć poprzez wyjęcie tłoków, ich pomiary i ew wymiana pierscieni na nowe, o ile nie będą za bardzo wyrobione tuleje tłokowe. Inne zabiegi to tylko stracony czas, pieniądze a efekty znikome. Bo jeżeli ci dmucha spod korka jak stary parowóz, to wiadomo że ze skrzyni korbowej. Gdybyś zdjął pokrywę zawrów, to zobaczysz którędy wydostają się przedmuchy ze skrzyni korbowej , dokładnie widać kanały którędy olej spływa z głowicy z powrotem do miski olejowej. A olej nie tylko smaruje silnik, ale i myje, jak pracuje w tak wysokich temperaturach, i nic wewnątrz silnika nie masz zasyfione, co najwyżej zalepia sie sitko smoka pompy olejowej, jak jest nie często wymieniany olej w silniku.
Dzieki, ja staram sie zrobic co moge sam zanim zaczne sie bawic w remonty. Oczywiscie zdaje sobie sprawe ze samo czyszczenie odmy da niewiele. Uczepilem sie tej plukanki jak tonacy brzytwy dlatego ze wiem ze komus pomogla. Koszt naprawde niewielki a chce miec czyste sumienie ze zrobilem wszystko zeby go uratowac. Zaszkodzic juz nie zaszkodze.
Gagarin jest offline   Odpowiedź z Cytatem