Temat: [C-MAX 2003-2007] 1.8 Duratec (125KM) - bierze olej
View Single Post
Stary 29-05-2014, 17:06   #129
Gagarin
ford::average
 
Imię: Grzegorz
Zarejestrowany: 24-04-2014
Skąd: KRK
Model: C Max
Silnik: 1.5 tdci duratorq
Rocznik: 2015
Postów: 64
Domyślnie Odp: 1.8 Duratec (125KM) - bierze olej

Cytat:
Napisał salom Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Koledzy forumowicze, jak silnik rozebrany, bo brał olej , to zawsze przy naprawie robi się głowicę, i nie wypisujcie bzdur, że ma się to nijak do wymiany pierścieni, itd.. bo jak się okaże że znowu bierze, to powiesz, dlaczego nie zrobiłem głowicy. Wtedy od nowa rozbieranie, nowe uszczelki i czas, i koszty. A tak to robi sie wszystko co potrzeba, a głowicę napewno potrzeba. W niej gniazda się wypalają, zawory nie trzymają szc zelności, uszczelniacze zaworów jak skała, przy rozebraniu pękają, trzeba splanować, bo póżniej temat nowy, że olej w zbiorniczku z płynem chłodniczym, lu biała mazia na korku wlewu oleju.Robiłem osobiście trochę silników, i wiem o czym piszę, a jak ktoś ma inną koncepcję, to jego sprawa, ja się nie pogniewam.

Aaronik, jak masz warunki i jako takie pojęcie o naprawach, to bierz się sam za silnik, nie jest to trudna robota, koledzy z forum wszystko podpowiedzą co trzeba, jakie siły dokręcania, a głowicę z zaworami i tak musisz dać do specjalisty, na planowanie opuszczanie gniazd, i przeszlifowanie zaworów, a resztę sam złożysz.
Ok, moze zle sie wyrazilem. Po prostu wydaje mi sie ze jesli przepuszcza miedzy pierscieniami a gladzia cylindra to glowica raczej nie cierpi. Fakt ze uszczelniacze juz moga byc twarde, gniazda wypalone itd i mozna sobie zafundowac regeneracje glowicy przy okazji dla swietego spokoju.
Jesli u mnie bedzie konieczny remont to pewnie glowica tez pojdzie do roboty, chyba ze fachowcy orzekna ze jest OK.
Gagarin jest offline   Odpowiedź z Cytatem