Cytat:
się da się, ok. 235KM Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|
Hm... to nie jest dużo, sądziłem że można więcej (w bezpiecznym zakresie). Patrząc na jego pojemność, to w porównaniu do innych silników rodziny Puma 2,0, 2,2 i 2,4 jest mało wysilony. No... ale to konstrukcja zaprojektowana pod ciężkie pojazdy komercyjne.
Być może decydującym ograniczeniem jest układ wtryskowy?
Ale i tak silnik 3,2/R5 zaskakuje, zwłaszcza momentem (470 Nm). Na I i II biegu wkręca się na obroty prawie tak samo jak na luzie
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Obecnie produkowany jest w fabryce silników Forda w Afryce Południowej i montowany jest do amerykańskiej wersji Transita Mk8, a w Europie tylko do Rangera. Niestety nie do europejskich Transitów. Szkoda...
------------------------------
Jeszcze pytanie do Heko: czy to był ogranicznik prędkości, czy obrotów silnika? Dyskusja o osiągach Customa toczy się na brytyjskim forum Transita (gdzie włożyłem niechcący kij w mrowisko) i Angole twierdzą, że to był ogranicznik prędkości...