Odp: DPF nieznany błąd
Błąd P269F jest błędem związanym z modułem świecy żarowej i wtryskiwacza paliwa do DPF połączonym w jeden "czujnik" (FINIS 1708267; FORD AV61-9T540-BE). Najczęściej przepala się sama świeca żarowa w tym module - niestety kupuje się cały moduł za ok. 900PLN, jeśli chcemy nowy. Na alledrogo są używki za ok. 500,- ale to loteria. Często też zapycha się kiepską ropą wężyk doprowadzający paliwo do tego wtryskiwacza i to też może być przyczyną przegrzania świecy żarowej (wężyk jest kompletem tego modułu).
Ja ten błąd możliwie szybko kasuję i tak jeżdżę już od maja (co mniej więcej dwa dopalania wyskakuje mi USTERKA SILNIKA) - błąd wyskakuje mi najczęściej na końcu dopalania. Czasem zdarzy się na początku wypalania (wówczas jest poprzedzony jeszcze błędem P244C, czyli zbyt niską temp. regeneracji), to wtedy kasowanko błędu i na ok. 3000obr/min (tak, aby na minimalnych możliwych obrotach utrzymać powyżej 600stC podczas wypalania) DPF wypalam do końca (wypala mi do ok. 27%). Tak czy owak z tym błędem uciążliwie, ale można żyć.
P.S. Ten błąd nie ma nic wspólnego z samym filtrem DPF. Ale jeśli się tego błędu nie skasuje , to DPF nie będzie wypalany i go zatkamy, więc warto go kasować na bieżąco. I jeszcze jedno, błąd kasuje FORSCAN. Mało zaawansowane softy pod ELM nie skasują go.
__________________
Mondeo Kombi mkV ST-Line Euro6 2017 TDCi 150KM/180KM manual 170000km / Fiesta mkVII Platinium X Euro5 2014 Ecoboost 100KM manual 48000km
Ostatnio edytowane przez oslowek ; 23-10-2014 o 11:37
|