View Single Post
Stary 14-12-2014, 16:29   #16
Mazursky
ford::beginner
 
Imię: Maciek
Zarejestrowany: 11-07-2013
Skąd: Słupsk
Model: Focus mk III
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2011
Postów: 14
Domyślnie Odp: Jakie jest prawidłowe napięcie ładowania

@Karwos00 @salom @czesiek_22 @slyboots
Przeprowadziłem właśnie pomiary, wyniki poniżej:

Auto stało od wczoraj, dziś temperatura ok.+1 stopnia:
1. podniosłem maskę i zmierzyłem napięcie 12,24V, zamontowałem miernik,
2. po otwarciu drzwi z pilota 12,03V,
3. rozruch na szybko, bez czekania na podgrzanie świec - najniższa wartość 9,4V - odpalił bez problemu, ale zabrzęczał błąd,
4. po wyłączeniu silnika wahania 11,98 - 12,09V,
5. odpalenie po podgrzaniu świec i odczekaniu na zgaśnięcie kontrolki - najniższa wartość 11,3V (sygnał dźwiękowy i komunikat o ESP przed odpaleniem i sygnał dźwiękowy po odpaleniu),
6. po drugim odpaleniu silnik na biegu jałowym, wszystko wyłączone wahania pomiędzy 14,29 - 14,33V,
7. punkt 6. + radio (głośność na 10, osiem głośników z serii) - wahania 14,27 - 14,34V,
8. punkt 7. + klimatronik na auto (21 stopni), wentylator na 4 biegu - wahania 14,23 - 14,3V,
9. punkt 8. + światła mijania - wahania 14,21 - 14,31V,
10. punkt 9. + światła drogowe - wahania 14,16 - 14,25V,
11. punkt 10. + halogeny - wahania 14,1 - 14,24V,
12. punkt 11. + światła przeciwmgielne - wahania 14,15 - 14,21V,
13. punkt 12. + podgrzewanie szyby czołowej - wahania 13,48 - 14,12V,
14. punkt 13. + podgrzewanie szyby tylnej - wahania 13,28 - 13,75V,
15. punkt 14. + włączone wycieraczki przednie na najwyższy bieg - wahania 13,14 - 13,22V,
16. punkt 15. + włączona wycieraczka szyby tylnej - wahania 12,75 - 12,92V.

Po tym wszystkim zostawiłem włączone jedynie światła mijania, radio (głośność na 10, osiem głośników z serii) oraz klimatronik na auto (21 stopni) i zacząłem energicznie kręcić kierownicą - wahania 12,29 - 13,6V. Dokładając do tego podgrzewanie szyby czołowej - wahania 11,54 - 12,89V.

Wyłączyłem silnik, akumulator wskazuje 12,44V.

Odpalam od razu, bez czekania na zgaszenie kontrolki świec - najniższa wartość 9,97V. Po zgaszeniu i przekręceniu stacyjki do pozycji zapłon napięcie stanęło na 11,46V - w momencie odpalania (po zgaśnięciu kontrolki świec) najniższe co zobaczyłem to 9,46V.

Jako ciekawostkę dodam, że po odpaleniu silnika i włączonym tak jak poprzednio radiu i klimie napięcie na mierniku 14,32V i przy zapalonym światełku podsufitowym widać jego lekkie pulsowanie.

Testy z kablami i innym akumulatorem zostawiam na jutro bo muszę zorganizować te rzeczy. Wydaje mi się, że po wymianie świec i naprawie rozrusznika jest wyraźna poprawa w odpalaniu (to na 100%) i jakaś w ładowaniu - wszystkie pomiary robiłem na biegu jałowym i bez dodawania gazu. Nie wiem czy ma tutaj znaczenie jak rozgrzany jest silnik? Napięcie poniżej 12V spadało praktycznie tylko przy kręceniu kierownicą(i rozruchu oczywiście) - czy z Waszego doświadczenia takie wahania mieszczą się w normie i są to wyniki prawidłowe (mam na myśli pracę alternatora)? Co do akumulatora to wyjmę go na noc i doładuję do pełna prostownikiem - sprawdzę jaki będzie to miało wpływ na spadek napięcia podczas rozruchu kiedy alternator jeszcze nie działa. Może uda się wyeliminować ten błąd napięcia bo teraz to już jest sprawa osobistaGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Jakieś info powinno też dać podmienienie akumulatora, ale to uda mi się zorganizować też dopiero jutro. Napiszę jakie będą wyniki, może do tego czasu na podstawie dokonanych pomiarów nasuną Wam się jakieś wnioski?
Mazursky jest offline   Odpowiedź z Cytatem