View Single Post
Stary 22-12-2014, 19:11   #40
lsulima
FCP member
 
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 06-08-2010
Skąd: Skawina
Model: S-Max
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2016
Postów: 1,114
Post Odp: Jakie jest prawidłowe napięcie ładowania

Cytat:
Napisał arturfom Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
no nie jest to trzy po trzy - doczytaj

jeśli piszesz o SRC Forda to działa to inaczej niż większości się wydaje - w czasie jazdy akumulator jest niedoładowany, ma być przygotowany na przyjęcie energii elektrycznej z energii kinetycznej wytracanej w czasie hamowania pojazdu, alternator konstrukcyjnie jest wręcz taki sam, jedynie sterownik w PCM ma dopilnować aby silnik nie musiał napędzać alternatora cały czas bo kalkuluje energie jaką odda pojazd w czasie hamowania, gdy naciskasz pedał hamowania lub pojazd zwalnia to prąd który uzyska układ w samochodzie jest przekazywany nie bezpośrednio do akumulatora a do alternatora - prąd wzbudzenia a co za tym idzie wzrasta jego moc i jest w stanie naładować akumulator z energii która została przekazana
z tego co mi wiadomo to Ford jest nabywcą tej technologii - patent z USA do pojazdów hybrydowych stosowane nawet w Formule 1 tzw. KERS po polsku hamowanie elektrodynamiczne z odzyskiem energii lub hamowanie rekuperacyjne, o dziwo pojazd odzyskuje energię już w momencie samoistnego zmniejszania prędkości aż do gwałtownego hamowania

w tym przypadku nie ma również inteligentnego ładowania - mylna jest nazwa w nazewnictwie Forda sam Kelvin Howard inżynier forda w wyjaśnieniu technologi tłumaczy to co masz napisane wyżej nic o jakimkolwiek układzie inteligentnego ładowania
"Inteligentne ładowanie akumulatora
Układ ten wytwarza „darmowy” prąd podczas hamowania, ładując akumulator. Akumulator jest dzięki temu na bieżąco ładowany i w najefektywniejszy sposób pozwala zmniejszyć zużycie paliwa." link http://www.ford.pl/Technologie/ECOne...i1204959938353

jest patent USA ma go General Electric Company i dotyczy ładowania inteligentnego w pojazdach gdzie komputer analizuje proces rozładowania i ładowania akumulatora w pojeździe nawet na postoju co daje dane o stanie akumulatora, ładowanie odbywa się etapowo, jeśli akumulator ma zbyt małe napięcie sterownik doładuje go do zadanej wartości, następnie ładowanie stałym prądem, pomiar podobny do tego z ładowarek typu Delta, gdy osiągnie wartość nominalną następuje podtrzymanie ładowania z przerwą na odłączenie aku od układu i kontrolę spadku napięcia i ładowanie impulsowe tak w kółko - patent znajduje się w pojazdach hybrydowych ponieważ wymagany jest zespół akumulatorów
OK nie będę się kopał z koniem. Problem jest chyba w zdefiniowaniu co to jest "inteligentne ładowanie akumulatora" Chyba je po prostu inaczej definiujemy. Ciekawostką dla mnie jest to że udowadniasz że Ford nie ma "inteligentnego ładowania", po czym przesyłasz linka do artykułu który takie zachowanie układu ładowania akumulatora nazwane jest "Inteligentnym układem ładowania akumulatora"... Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
lsulima jest offline   Odpowiedź z Cytatem