no nie jest to trzy po trzy - doczytaj
jeśli piszesz o SRC Forda to działa to inaczej niż większości się wydaje - w czasie jazdy akumulator jest niedoładowany, ma być przygotowany na przyjęcie energii elektrycznej z energii kinetycznej wytracanej w czasie hamowania pojazdu, alternator konstrukcyjnie jest wręcz taki sam, jedynie sterownik w PCM ma dopilnować aby silnik nie musiał napędzać alternatora cały czas bo kalkuluje energie jaką odda pojazd w czasie hamowania, gdy naciskasz pedał hamowania lub pojazd zwalnia to prąd który uzyska układ w samochodzie jest przekazywany nie bezpośrednio do akumulatora a do alternatora - prąd wzbudzenia a co za tym idzie wzrasta jego moc i jest w stanie naładować akumulator z energii która została przekazana
z tego co mi wiadomo to Ford jest nabywcą tej technologii - patent z USA do pojazdów hybrydowych stosowane nawet w Formule 1 tzw. KERS po polsku hamowanie elektrodynamiczne z odzyskiem energii lub hamowanie rekuperacyjne, o dziwo pojazd odzyskuje energię już w momencie samoistnego zmniejszania prędkości aż do gwałtownego hamowania
w tym przypadku nie ma również inteligentnego ładowania - mylna jest nazwa w nazewnictwie Forda sam Kelvin Howard inżynier forda w wyjaśnieniu technologi tłumaczy to co masz napisane wyżej nic o jakimkolwiek układzie inteligentnego ładowania
"Inteligentne ładowanie akumulatora
Układ ten wytwarza „darmowy” prąd podczas hamowania, ładując akumulator. Akumulator jest dzięki temu na bieżąco ładowany i w najefektywniejszy sposób pozwala zmniejszyć zużycie paliwa." link
http://www.ford.pl/Technologie/ECOne...i1204959938353
jest patent USA ma go General Electric Company i dotyczy ładowania inteligentnego w pojazdach gdzie komputer analizuje proces rozładowania i ładowania akumulatora w pojeździe nawet na postoju co daje dane o stanie akumulatora, ładowanie odbywa się etapowo, jeśli akumulator ma zbyt małe napięcie sterownik doładuje go do zadanej wartości, następnie ładowanie stałym prądem, pomiar podobny do tego z ładowarek typu Delta, gdy osiągnie wartość nominalną następuje podtrzymanie ładowania z przerwą na odłączenie aku od układu i kontrolę spadku napięcia i ładowanie impulsowe tak w kółko - patent znajduje się w pojazdach hybrydowych ponieważ wymagany jest zespół akumulatorów