View Single Post
Stary 24-12-2014, 16:24   #1
erprzezo
ford::amateur
 
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 29-06-2014
Skąd: Gdańsk
Model: Ford Focus 2 FL
Silnik: 2.0 Benzyna
Rocznik: 2008
Postów: 6
Exclamation Fabryczna ins. LPG i usterka silnika, błąd diagnostyki, brak pomysłu co robić dalej

Witam forumowiczów,

wracam ze swoim kłopotem z autem który się ciągnie od około pół roku, diagnozowałem problem interfejsem EML, ale błędy które wyskoczyły podobno nie mają nić wspólnego z komunikatem. Ponadto z powodu fabrycznej instalacji LPG większość diagnostyk i serwisów była niedostępna (wyskakiwał błąd podczas uruchamiania czynności) miałem dostęp tylko do podstawowych danych pojazdu.

Nagrałem film przedstawiający błąd:
https://www.youtube.com/watch?v=xTRE6gfKfKY

Typ pojazdu i silnika:
- Ford Focus Mk2 FL (FOCUS 2.0 KAT KOMBI)
- silnik 1999cm3 (107kW, P LPG - BRC)
- rok produkcji 2008
- auto ściągnięte z Niemiec

Według zaleceń forumowiczów udałem się na diagnostykę do najlepszych specjalistów w Gdańsku od Forda, według opinii użytkowników którą zasięgnąłem z portalu regionalnego mianowicie "Fort-Auto Leszek Lewandowski". Po podłączeniu specjalistycznego interfejsu do diagnostyki otrzymałem informację, że nie da się zdiagnozować problemu ponieważ w aucie jest fabryczna instalacja gazowa i coś jest namieszane, powoduje jakiś konflikt. Sugestie które otrzymałem dalej to aby pojechać do jakiś dobrych gazowników aby posprawdzali wszystko na swoim komputerze. Problem ciągle występuje auto przez to jest trochę przymulone i w mojej opinii trochę więcej pali.

Problemy do rozwiązania:
- jak zdiagnozować auto z fabryczną instalacją LPG, aby poznać problem?
- czy ktoś posiada taki sam pojazd i taki sam problem?
- czy udało się problem rozwiązać?
- czy ewentualnie można ukryć wyświetlanie błędu?
- czy ktoś jest w stanie polecić ogarniętych gazowników z Gdańska bądź ludzi od forma którzy sobie z tym poradzą?

Dodatkowe pytania dręczące mnie przy tym modelu samochodu:
- czy w silnikach (Durateq) wymienia się rozrząd?
- czy jest w nim sprzęgło dwu masowe?
- czy jest w nim filtr DPF, jak tak to jak go wypalić ponieważ nawet na trasie się nigdy nie odpala, może w tym tkwi problem?


Dodatkowe informacje

Interfejs diagnostyczny jaki posiadam prywatnie (bez przełącznika bocznego):
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Link do wątku na forum gdzie określiłem zdiagnozowane błędy:
http://forum.fordclubpolska.org/show...10#post2233710
erprzezo jest offline   Odpowiedź z Cytatem