View Single Post
Stary 23-01-2015, 16:11   #3633
rafalsiem
ford::beginner
 
Imię: Rafał
Zarejestrowany: 07-12-2014
Skąd: świętokrzyskie
Model: VW Sharan MK1
Silnik: 1.9 TDI AFN 110KM
Rocznik: 1998
Postów: 22
Domyślnie Odp: Dogrzewacz - kompendium wiedzy

Cytat:
Napisał Stefano Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Dokładnie jest tak jak napisał Szaranek, dodam tylko że po wygaszeniu, czyli po przekroczeniu 85 st, piec jesli sie schłodzi ponizej temperatury 75 st, to startuje ponownie.

Ciepełka !
Czyli jednak pracuje cyklicznie. Dziś sprawdziłem auto i piecyk na trasie, (w załączeniu foto zegarów), jestem zdania, że albo czujnik temperatury albo wskazówka temperatury mnie oszukuje. Pokonałem trasę ok. 70 km z prędkością 100-120 km/h, start rankiem, temp. otoczenia ok. 2-4 stopnie, piecyk wystartował, włączona tylko przednia dmuchawa na "2", po ok. 10 km jazdy pojawiła się temp. oleju 50 stopni i systematycznie rosła, podobnie temp. chłodziwa - jak osiągnęła poziom na foto to była stabilna. Niestety wskazówka nigdy nie osiągnęła pozycji pionowej - zatem albo nie dogrzewa albo wskazówka została przesunięta w liczniku i przekłamuje wskazanie (albo błędnie odczytuje czujnik temp.). W aucie było ciepło mimo włączonej tylko jednej dmuchawy. Nie posiadam termometru mierzącego temp. do 100 stopni więc nie mam jak sprawdzić temp. płynu w zbiorniczku. Może da się ją odczytać z komputera? Czy można przyjąć, że przy temp. oleju 86 stopni temp. chłodziwa to też ok. 86 stopni?

(komunikat Service to przypomnienie o wymianie oleju - pojawił się w trakcie jazdy).
Załączone Obrazki
Typ Pliku: jpg zegary_sharan.JPG (33.1 KB, 30 wyświetleń)

Ostatnio edytowane przez rafalsiem ; 23-01-2015 o 16:13 Powód: zmiana
rafalsiem jest offline   Odpowiedź z Cytatem