Odp: MK3 2001 1,8 DURATEC szarpanie na gazie...
No to nie do końca tak - LPG to paliwo które trochę różni się od PB ale wpływa na cały układ w tym silnik - jeżeli luz zaworowy nie jest taki jak powinien to może powodować nieprawidłowości w pracy układu na LPG gdy w tym samym czasie na PB nie wywołuje żadnych objawów - szczególnie jeżeli dodatkowo układ LPG sam z siebie generuje jakiś problem.
Oczywiście jeżeli zaworów nie słychać i nic nie sugeruje ich nawet delikatnego rozregulowania to pewnie nie ma co do nich nawet zaglądać.
Niemniej jednak przy LPG powinno się ten luz przynajmniej sprawdzać częściej niż na Pb a o tym często się zapomina i dopiero jak już jest za późno się to objawia. Często niewyregulowany luz na Pb nie wpłynie na silnik , ale już na LPG będzie wypalał zawory i skończy się to robieniem głowicy bo objawi się to za późno.
Ten wspomniany luz to tylko sugestia bo jeżeli chodzi o LPG to przynajmniej podłączenie się pod kompa i oglądanie parametrów podczas jazdy pozwoli cokolwiek powiedzieć.
|