Jest sporo na ten temat, użyj szukajki.
Schematy znajdziesz tu:
http://fordcat.ru/shop/1/parts/22393
http://fordcat.ru/shop/1/components/3822
Sprawa nie jest taka prosta, to jest dużo przeróbek w instalacji elektrycznej którą i bez tego strach dotykać...
Trzeba zmienić cały zespół nagrzewnicy, dołożyć skraplacz do chłodnicy i do nich wentylator elektryczny, itd itd. Inna jest wiązka do panelu regulacji i wentylatora nawiewu (być może montują tę rozbudowaną i da się wykorzystać oryginalną - nie wiem...).
Nie wiem jak z ECU - bo włączenie klimy powinno wyrównać obroty silnika. Nie wiem co z tym się robi...
Jest mnóstwo innych problemów. Np rozprowadzenie przewodów i montaż ich w komorze bez wyjęcia silnika moim zdaniem jest chyba niemożliwe.
Bump:
Cytat:
i czy rozni sie ona czyms wersjach 2.0tddi a 2.4 tddi.
|
Jest inaczej mocowany kompresor i główna jego wiązka jest zupełnie inaczej ukształtowana.
Silnik 2,4 ma wentylator napędzany paskiem na sprzęgle wiskozowym, w silniku 2,0 przy klimie są dwa wentylatory elektryczne, kosztują w ASO 3.300 zł z opornikiem (sprzedają tylko całość). Na Allegro są czasem używki całego zespołu po kilkaset zł. lub zamienniki. Ale to trzeba jeszcze podłączyć do instalacji, tam są bardzo duże prądy, bezpieczniki są po 40A.
Moim zdaniem różnice są na tyle duże, że bez kosztownego dokupienia potrzebnych części nie obejdzie się. Ja bym nie decydował się na taką operację...