Jakie zdiagnozować turbosprężarkę?
Witam,
Piszę na subforum tuning bo liczę, że jesteście głęboko w temacie turbin :-).
Znajomek ma S-MAXa który zaczął mu kopcić (nie ma DPF ale fabrycznie).
Zaczęło się podobno od tego, że zaczął słyszeć jak turbina "schodzi z obortów", taki gwizd jak się depnie w podłogę i szybko odpuści gaz.
Później zaczął brzęczeć elektrozawór podciśnienia po wyłączeniu... to co zrobiliśmy:
* Wyczyszczony EGR (był w miarę czysty - 100kkm oryginalny przebieg na 100%)
* Zamienione zaworki podciśnienia (nadal brzęczy)
* Sprawdzony dolot (była nieszczelność za IC)
* Trochę oleju w dolocie (w moim tak dużo nie ma).
* Sprawdziliśmy ciśnienie doładowania (jazda testowa z FORSCAN i maksymalnie co się udało uzyskać to 241kPa (2.4 BAR) gaz do dechy na 3,4 i 5 biegu.
Nie wiem czy to dużo czy mało. Prośba o opinie.
Będziemy jeszcze wymieniali ten brzęczący zaworek ale jest obawa, że jednak jest problem z turbiną - załączam wykresik z próby:
Monitorowane parametry to MAF, MAP i pozycja łopatek
|