Witam.
Ostatnio przeprowadziłem taki zabieg u siebie w Volvo, ale że silnik ten sam to dzielę się z kolegami i koleżankami z forum (dotyczy silnika znanego z Volvo D4204T, Citroena i Peugeota DW10).
Przy okazji czyszczenia przepustnicy oraz czujników IAT2 (temperatura powietrza dolotowego), MAP (ciśnienie w dolocie) można sprawdzić nagar i zaolejenie kolektora dolotowego.
Zabrudzona przepustnica zablokuje klapki wewnątrz co może doprowadzić do ich uszkodzenia, a przy okazji daje takie objawy jak:
- problemy z gaszeniem i zapalaniem silnika,
- brak mocy (powietrze nie przechodzi przez intercooler w wersji dwugardzielowej),
- poszarpywanie silnika przy niskich prędkościach (przez zabrudzony czujnik temperatury),
- dymienie przy dużym obciążeniu (olej w dużych ilościach zaczyna odchodzić od kolektora i spalać się w silniku).
Na filmie procedura w silniku z dwugardzielową przepustnicą. Dla zwykłej przepustnicy procedura jest o wiele prostsza.