Witam,
Od dłuższego czasu mam dość specyficzny problem z odpalaniem focusa. Pojawia się on wyłącznie po postoju (nawet krótkim, bywa że wystarczy pół godziny) na "górce" przodem w kierunku wzniesienia. Start silnika wymaga kręcenia rozrusznikiem około 10s jakieś 2-3 razy, żeby silnik wreszcie wystartował. Wygląda to tak, jakby paliwo cofało się w układzie paliwowym pod wpływem grawitacji. Problemu nie ma, kiedy samochód pozostawiam na postoju odwrotnie (przodem w dół) lub na płaskim podłożu,wtedy bez problemu "pali na dotyk"
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Temperatura generalnie nie ma wpływu na to zjawisko, w upalne dni zdarza się tak samo jak i w chłodne, chociaż zauważyłem że zimą rzadziej się to zdarzało (na mrozie olej napędowy jest gęstszy i nie "spływa" w układzie?). Zresztą, jak wspomniałem wyżej wystarczy pół godziny a to czas kiedy nawet silnik nie zdąży ostygnąć.
Da się z tym żyć, ale jest to o tyle denerwujące, że muszę za każdym razem uważać w jaki sposób stawiam samochód. Nawet jeżeli koła przedniej osi stoją na wysokości krawężnika a tylnej osi na poziomie ulicy, mam jak w banku żyłowanie rozrusznika kiedy będę chciał odpalić samochód.
Podejrzane były świece żarowe - wymienione, bez zmian. Gdzieś czytałem, że gdyby winne były wtryski, w czasie jazdy działyby się niepokojące rzeczy, ale nic nie zauważyłem więc wtryski też wykluczam. Silnik pracuje równo, obroty na jałowym nie falują, nie ma przerywania czy szarpania podczas jazdy. Z moich obserwacji ewidentnie wynika, że paliwo cofa się i żeby odpalić, trzeba je z powrotem "dopompować". Tylko jak to jest możliwe że paliwo cofa się w układzie? Czy w komorze silnika może się znajdować taki fragment przewodu paliwowego który jest poziomo położony i dlatego jest wrażliwy na przechyły? Być może ktoś miał podobny przypadek i poradzi gdzie i czego szukać? Wymiana części bez zdiagnozowania przyczyny nie ma sensu. Z góry dzięki za wszystkie pomysły!
Pozdrawiam, Karol
Ford Focus MK1 (przed FL - 2000r), 1.8 TDDI 90KM, kombi