Czytałem i to wiele, pare lat temu zmienili w tsi na pasek bo wadliwe byly rozwiązania na łancuchu, generalnie tsi od paru lat są pozbawione wad - jedynie w 1.8 tsi 180 ps mimo ze od koło roku jest to nowa konstrukcja to dalej pozostał problem z dolewkami oleju. 1.4 tsi 140 i najnowszy 1.4 150 ps jak narazie nic nie ma o awariach.
Co do ecobosta forda 1.6 bo na 1.5 za wczesnie to czytając artykuły motoryzacyjne, czytając fora forda, sprawdzajac opinie ludzi jak i wyniki awaryjnosci dekra i tuv to wychodzi że ecobosty są chyba najbardziej dopracowane silniki turbo.
Nawet ludzie się śmieli z 1.0 ecobota bo ma 125 ps a już jest fiesta special edycja 1.0 140 ps i w niemeickiem teście po 100 tys km. rozebrali focusa 1.0 125 psd na wszystkie częsci i okazało się że ecobost 1.0 po 100 tys km jest praktycznie bez wad i chyba piewsze miesjce w generalce za usterkowość. - na pewno tsi jest konstrukcją mniej dopracowaną ale chodzo o całe auto nie tylko silnik.
link do testu.
http://www.motor-talk.de/forum/aktio...hmentId=734008