Okazuje się, że w mk5 też da się wejść w ukryte menu serwisowe i podobnie jak w poprzednich generacjach można np. sprawdzić naładowanie akumulatora albo czy mamy jakieś błędy DTC.
Jak to zrobić (sprawdzone na wersji titanium):
1. wsiadamy, zamykamy wszystkie drzwi, silnik zgaszony
2. na kierownicy naciskamy i trzymamy "OK" odpowiadający za przechodzenie pomiędzy opcjami samochodu (ten po lewej
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. )
3. trzymając wciśnięty klawisz "OK" przekręcamy kluczyk albo wciskamy start/stop. Nie uruchamiamy silnika.
4. Na tym etapie może być różnie w zależności od nastroju naszego oprogramowania i od wersji samochodu. Albo wyświetli się informacja o nie zapiętych pasach albo pojawi się "naciśnij sprzęgło aby uruchomić" jeśli mamy manualną skrzynię. W tym momencie puszczamy i dość szybko naciskamy dotychczas trzymany przycisk "OK" (kilka razy)
Wejście w tryb diagnostyczny rozpoznamy po tym, że na wyświetlaczu wewnątrz obrotomierza pojawia się napis "Engineering Test Mode" a pod nim aktualny odczyt parametrów. Standardowo pomiędzy testami/odczytami przełączamy się strzałkami góra/dół albo naciskając ten sam OK.