23-10-2015, 12:59
|
#7
|
ford::expert
Imię: Ponury żniwiarz
Zarejestrowany: 08-02-2014
Skąd: Birmingham UK
Model: MK3 Estate Titanium X EcoBoost 182KM
Silnik: 1.6
Rocznik: 2012
Postów: 4,518
|
Odp: Woda pod nogami pasażera
Cytat:
Czy wada fabryczna karoserii, która ujawniła się 2 miesiące po zakończeniu 2 letniej gwarancji nie powinna być naprawiona na koszt forda?
|
Dotyczy zakupu na osobę fizyczną. Jak kupujesz na firmę to jest jeszcze gorzej. W praktyce na miejscu serwisu uznałbym wadę tylko i wyłącznie wtedy, jeśli była wykryta w czasie dwóch lat od dostarczenia zakupionego towaru
Cytat:
Napisał http://www.konsument.gov.pl/pl/porady/zakupy-towarow-i-uslug/zakupy-towarow-i-uslug-2.html
Kto powinien udowodnić, że produkt jest wadliwy?
Przyjmuje się, że każda wada, która uwidoczniła się w ciągu 6 miesięcy od daty dostawy, istniała w już chwili zakupu. Wówczas to do sprzedawcy należy udowodnienie, że sprzedał towar wolny od wad. Jeśli wada ujawniła się już po upływie tego okresu, to obowiązek udowodnienia przechodzi na konsumenta. W praktyce oznacza to, że po upływie sześciomiesięcznego terminu, to na konsumencie spoczywał będzie ciężar związany z powołaniem rzeczoznawcy i uzyskaniem opinii, czy towar uległ uszkodzeniu w wyniku wadliwego użytkowania, czy też z powodu ujawnienia się wad fabrycznych.
|
Cytat:
Napisał http://www.konsument.gov.pl/pl/porady/zakupy-towarow-i-uslug/zakupy-towarow-i-uslug-2.html
Terminy w procesie reklamacji
Sprzedawca odpowiada za niezgodność towaru z umową, która istniała w momencie dostawy/zakupu towaru i ujawniła się w ciągu 2 lat od dnia dostawy. Wyjątkowo odpowiedzialność sprzedawcy za rzeczy używane może być ograniczona do 1 roku. Na takie ograniczenie potrzebna jest jednak zgoda konsumenta.
|
|
|
|