View Single Post
Stary 30-11-2015, 22:09   #274
OUGHI
ford::amateur
 
Imię: Piotrek
Zarejestrowany: 20-04-2013
Skąd: Przasnysz
Model: Focus
Silnik: 1.6 TDCi
Rocznik: 2008
Postów: 6
Domyślnie Odp: TravelPilot FX - nie włącza się - Blaupunkt uznaje wadę!

Witam
Od kilku dni walczyłem z Focusem 1.6 tdci 2008 r mkII FL . Problemem był slaby aku. Auto po kilku dniach nie jeżdżenia miało malo checi by zapalić. Pewnego dnia radio FX przestalo działać lecz po 15 km nagle włączyło się. .. myślę może słaby aku podladowal się i radio odpaliło. Ale od tego momentu straszliwie spadła zdolność uruchamiania silnika rano ... aku umarł.... miernik wskazywał 4 V. Chciałem zakupić nowy aku ale mówię nieeee trzeba znaleźć przyczynę. Aku naladowalem po dolaniu wody brakowalo okolo 2cm. Aku rano 10V i brak ruchu silnika. Pojechalem po naładowaniu aku do sklepu sprawdzać i okazalo sie że ladowanie bez obciążenia 14,63 pod obciążeniem 14,83 stan naładowania 100% prad zwarcia 440 A z 590 koniecznych wiec aku do wymiany. Aku od 2008 w aucie wiec miał prawo. Ale niepokojacym obiawem bylo także od jakiegos czasu świecący bursztynowy wyświetlacz między zegarami który zyl własnym życiem czasami gasl po 15 min czasami po 1h czasami 2 dni. Wymontowalem aku naladowalem i stal w garażu 4dni. Międzyczasie sprawdzilem auto wstawiajac aku ze służbowej skody no i zonk... rano aku zdechł czyli cos zabiera prąd. A radio Fx nie daje znaku życia .... szukając mozliwosci naprawy trafiłem na aukcję jezeli twoje radio rozladowuje aku ..... i pobieglem do aura wymontowalem radio zamontowalem stary aku i rano pstryk i światło... na drugi trzeci czwarty dzien... chula bez problemu. Dziś telefon do Ford Polska pani zapytala w ktorym serwisie chce zeby radio bylo naprawione jeżeli spełni warunki tzn nalezy do wadliwej partii. Jutro ma dzwonic z potwierdzeniem ze poinformowwlw serwis zeby wiedzieli coo robic. Wymienic nie wymieniają gdyż takiego radia w Polsce nie montowano. Ale mówi naprawimy.... Zobaczymy co bedzie jutro. Problemjest tylko że przy gwalrownch ruchach kierownica lewa prawa przygasaja swiatla... na postoju przy wlaczonych np ogrzewanie szyb foteli swiatla rozjasniaja sie przy 2-3 tyś obrotów i nawet jezeli spadną obroty do 800 wszystko jest ok do momentu np skrencenia kierownica wtedy znowu swiatla traca moc wentylator zwalnia chyba ze dodamy gazu i wtedy rozjasnia sie wszystko. Tegonie rozgryzlem jeszcze... ale ta akcja z kierownica buzy moje teorie regukatora napiecia. Jakies doświadczenia z takimi objawami ?
OUGHI jest offline   Odpowiedź z Cytatem