View Single Post
Stary 21-01-2016, 17:29   #4742
GTB20
ford::advanced
 
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 27-10-2015
Skąd: Z domu
Model: sharan
Silnik: auy
Rocznik: 2000
Postów: 247
Domyślnie Odp: Mondeo MK3 , MK4 CHIP TUNING - kompendium wiedzy

Coś w tym jest co mówisz i pwnie sporo w tym prawdy. Sam sie chyba z tym musze zgodzic ale nie mow ze takie tdi czy to VP czy PD jest jakeis zawodne bo ma 200 czy 250 koni pod maską. Nie przesadzaj. Nic mi sie nie psuje. Poprostu szybciej sie troszke przeguby zuzywaja ale i na to juz znalazlem lekarstwo. A to ze CRy sa mocno ograniczone to ostanio dostalem taka odpowiedz w Tune up. Pytalme co za motor najlepszy do tuningu na duza moc. Okazuje sie ze chyba najlepiej 1.9 tdi VP. Czemu?? bo wtryski sa dostepne nie tylko jakies tam 216 na 180 koni czy 230 ale sa tez 260, 300. 330 ichyba cos jeszcze wiecej. Turbo to wiadomo. SPrzeglo to ogarnisz sobei sam majac dwa dociski ronisz jeden potwornie mocny i po sprawie. Dół silnika mozna dac od wersji na pompowtrysach czyli 130 albo 150 konna wersja i masz slupek wytrzymaly na ponad 400 koni i gruby niuton. to ze dzisiejsze autka juz nei maja takich gratisow jak te starsze to juz wiadomo od dawien dawna. nie te czay ze taki tdi ASZ czyli 130 kony wypuwal w serii na hamowni po 140 a nawet 144 konie. A mam jeszcze gdzies rozmowy z mastersem ze jego dziewczyna ma leona FR ARL czyli wersja 150 konna. Na hamowni wyplul 168KM w serii i Masters stwierdzil ze cos nei tak jest z motorownią bo po dlubnieciu agresywnym wyszlo niecale 190 koni. Zmienil pompki i w serii wyszlo ponad 170 kuca po lekkim sofcie bys ie dzwieczyna nei zabila wyszlo 198 koni. Nie chcial jej koksowac mocno auta bo i po co. OD tunerow uzyskalem info ze dzisijesze tdi it ale w pojemnosci do 2 litrow to niestety max maja w okolicach 250 koni. Czemu?? Bo problemem jest uklad paliwowy. nie matak wydajnych wtryskow CR do tych aut. tu nie ma wtryskow z innymi koncowkami z wiekszymi otworkami. No chyba ze oczyms nie wiem i ty mnei chlopaki sporstują bo siedza w temacie. Co z tego ze do takiego paska dasz turbo GTB 22 jak nie wykszesasz tych 300 czy 350 koni z niego. a taki leciwy 1.9 na pompie jeszcze da rade. Pompa przerobiona np od Fiodora, wtryski 300 i turbo GTB albo nawet teraz juz kolega modzi na GTD i masz moc ze glowa boli. Owszme to trsozke przerost formy na dtrescia bo sobie wezmiesz 2.0 T w benzynie i zrobosz szybko ponad 300 koni bez wielkiej spiny.

Mi sie rozchodzi oto ze po co koksowac wielki niuton by pzniej byl placz. Ja jeszcze swojego golfa nie shamowalem ale napewno to zrobie u LEO w Szczecinie to przedstawie wam wyniki. Raczje koksu wielkiego z dolu nie bedzie. Ja bym sobie życzyl niuton pod 380 a gdyby byla duza suszara tam to tenniuton ciagnac w miare do konca. Smiesza mnie ludziska z pikiem niutona pod 400 Nm ale to tylko sama strzala- taki szpic przy 2200 obr. Po co?? gdzie juz przy 2500 jest 330 Nm.
__________________
TDI by TUNE UP AUY 205 KM i 444Nm & ASZ 170 KM
GTB20 jest offline   Odpowiedź z Cytatem